تعیین سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در انتظار ابلاغ سیاست‌های برنامه ششم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: برای تعیین سهم هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای برای دانش‌آموزان در سال آینده منتظر ابلاغ برنامه ششم توسعه هستیم.

محسن حسینی مقدم مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تعیین سهم آموزش‌های فنی و حرفه ای برای دانش آموزان در سال تحصیلی آینده بیان کرد: هنوز این سهم مشخص نشده و در انتظار ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به هدایت تحصیلی که امسال در نظر گرفته شده دانش آموزان با رشته های تحصیلی مختلف آشنا شده و بنا بر ضوابط موجود و بسته به شرایط به انتخاب رشته می‌پردازند و سهمی به اجبار برای آنها تعیین نشده است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای اظهار داشت: نگاه برنامه ششم توسعه به اسناد بالادستی است و شاخص های ارزیابی ابلاغی پوشش تحصیلی ۲۰.۲۶ درصدی در دوره دوم متوسطه را تعیین کرده است.

حسینی مقدم با بیان اینکه اکنون به پوشش تحصیلی ۱۷درصدی در هنرستان های فنی و حرفه ای دست یافتیم، عنوان کرد: با توجه به استقبال مردم از این رشته ها و نگاه به بحث اشتغال بعد از اتمام دوران تحصیل امیدواریم به این شاخص دست یابیم.

وی تصریح کرد: اکنون ۴۱ رشته در چهار حوزه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر برای آموزش های فنی و حرفه ای در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای پیرامون ورود رشته های جدید در این شاخه گفت: ورود رشته های جدید وابسته به تصمیمات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است که مبتنی بر نیاز سنجی بازار کار انجام می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط بازار ارز قطعا نیاز به رشته های دیگر وجود دارد اما تصمیم گیری نهایی احتمالا فروردین ماه مشخص می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار