شیراز؛

برگزاری دومین کنگره دیابت و عوارض در شیراز

دومین کنگره دیابت و عوارض آن و کارگاه های پیشرفته، با همکاری انجمن دیابت اروپا در شیراز برگزار شد.

برگزاری دومین کنگره دیابت و عوارض در شیراز
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدهادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه آمار بیماری دیابت در کشور ایران مانند کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، رو به افزایش است، گفت: به همین دلیل برگزاری این چنین کنگره هایی برای ارتقای سلامت عمومی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
ایمانیه افزود: در آخرین گزارش بیش از 10درصد جمعیت بالای 18 سال در استان فارس، مبتلا به دیابت هستند و معادل همین تعداد در مرحله قبل از دیابت هستند، که نشان دهنده اهمیت توجه به این بیماری است.
 
وی ادامه داد: لازم است برای پیشگیری از این بیماری، مردم چند کار  اساسی را انجام دهند که شامل اعتماد به پزشکان خانواده و تشکیل پرونده سلامت است.
 
ایمانیه بیان کرد: زندگی های کم تحرک، مصرف دخانیات، چاقی و اضافه وزن، مصرف زیاد قند، چربی و شیرینی را از عوامل بسیار موثر در بروز دیابت عنوان کرد و ادامه داد: بیماری دیابت می تواند باعث چهار برابر شدن خطر ابتلا به بیماری قلبی، 10درصد کم بینایی و نابینایی و 17 برابر شدن بیماری کلیوی شود.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: امیدواریم نتیجه برگزاری این کنگره ها، کمک به ارتقای سلامت مردم در کل کشور و استان فارس باشد.
 
دبیر اجرایی دومین کنگره بین المللی دیابت نیز گفت: انجمن دیابت اروپا هر ساله همایش ها و دوره های آموزشی را برای به روز کردن اطلاعات پزشکان و متخصصان و فوق تخصصان، در کشورهای مختلف دنیا برگزار می کند که امسال این کنگره با حضور 300 شرکت کننده در شیراز، برگزار شد.
 
دباغ منش تصریح کرد: سخنرانی های این کنگره در خصوص بخش های مختلف بیماری دیابت در زمینه اپیدمیولوژی، تشخیص و درمان دیابت است و کارگاه های آموزشی پیشرفته دیابت هم با حضور اساتید دانشگاه های کشور و 11 نفر از اساتید خارجی برگزار می شود.
 
این کنگره با حمایت انجمن دیابت اروپا و با همکاری انجمن متخصصان غدد درون ریز و متابولیسم ایران، انجمن دیابت ایران، پژوهشکده علوم داخلی و مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از دوازدهم تا چهاردهم اسفند در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار