شیراز؛

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی در گراش

2 واحد نیروگاه خورشیدی20 هزار واتی در شهرستان گراش افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قدرت اله فانی مدیر توزیع نیروی برق شهرستان گراش با اشاره به افتتاح 2 واحد نیروگاه خورشیدی20 هزار واتی در شهرستان ادامه داد: این 2 واحد که نخستین نیروگاه خورشیدی بخش خصوصی در حوزه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس است، بر اساس مصوبه وزیر نیرو و طرح خرید تضمینی برق از مولد های تجدید پذیر با صرف بیش از 280 میلیون تومان ساخته شده است .


وی با بیان اینکه در ساخت این واحد ها از بروزترین تجهیزات سیستم های فتوولتائیک استفاده شده است اظهار کرد: پیش بینی  هر کدام از این واحد ها سالانه حدود 35 هزار کیلو وات ساعت برق تولید کنند.

 مدیر توزیع نیروی برق شهرستان گراش تصریح کرد: درآمد این دو نیروگاه بر اساس برق تولیدی، در حدود 280 میلیون ریال است و بازگشت سرمایه طرح بین 4 تا 5 سال خواهد بود.

قدرت اله فانی، ساخت و اتصال این نیروگاه ها به شبکه برق را از جمله مزیت ها دانست و تصریح کرد: این نیروگاه ها علاوه بر مزایای زیست محیطی و کاهش مصرف سوخت و تولید آلاینده در نیروگاه های حرارتی، می تواند در کاهش تلفات شبکه های برق، رفع افت ولتاژ و کمک به کاهش پیک بار شبکه در تابستان نیز موثر باشند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.