ساری؛

دانستنی های از سرنوشت مبهم فرزندان طلاق

محققان می گویند آسیب های طلاق حداقل تا چهار نسل در خانواده ادامه خواهد داشت و فرزندان بیشترین آسیب را از ثبت این واقعه می بینند.

سروان قاسم گرجی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی بهشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: آسیب های روحی و روانی مانع بسیاری از فعالیتهای مفید افراد شده و انرژی های مثبت افراد را به هدر می دهد .

وی با بیان اینکه فرزندان طلاق بیشترین آسیب های روحی و روانی را دریافت می کنند افزود : اکثر فرزندان طلاق در پی جدایی والدین خود، با ورود به دنیای جدید بدون هریک از والدین ویا هردوی آنها،احساسی توام با غم وجودشان را فرا خواهد گرفت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی بهشهر با بیان اینکه نوشخوار فکری موضوعی است که این کودکان را آزار داده و قدرت فکر کردن به مسائل مختلف زندگی بویژه ادامه تحصیل را از آنها می گیرد.

سروان قاسم گرجی افزود: یکی از آسیب های ناشی از طلاق در کودکان و نوجوانان وحتی جوانان افت تحصیلی ویا ترک تحصیل است.

وی گفت: به علت ترک تحصیل فرزندان طلاق و عدم افزایش مهارتهای فردی این افراد به سمت ارتکاب جرائمی مانند سرقت،زورگیری،درگیری های مختلف،مصرف ،خرید و فروش مواد مخدر و انحرافات جنسی افزایش خواهد یافت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی بهشهر افزود: این افراد با مشاهده رفتار والدین خود نسبت به یکدیگر حتی در زندگی زناشویی خود در آینده همان شیوه را آموخته و با بکارگیری آن با شکست مواجه خواهند شد و به این ترتیب احتمال ایجاد خانواده ای با جو متشنج در آنها بسیار بالا بوده و حتی از دل همین خانواده ها طلاقهای جدیدی صرت خواهد پذیرفت.

سروان قاسم گرجی گفت: زوجین بویژه آنانی که دارای فرزند مشترک هستند قبل از هر اقدامی در رابطه با طلاق باید ،عواقب آن بویژه آینده فرزندان خود را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
زوجینی فرزند دارند بهتره راه حل بهتری به جای طلاق پیدا کنند چون آینده فرزندان آنها خیلی مهمتر از مسائل پیش افتاده آنهاست