گرت ويلدرز تبليغات انتخاباتی خود را از سر گرفت

نامزد جناح راست افراطی هلند فعالیت های عمومی خود را که به علت یک مشکل امنیتی به حال تعلیق درآمده بود، از سر گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گرت ویلدرز روز چهارشنبه در پایگاه اینترنتی حزب آزادی که ریاستش را بر عهده دارد، اعلام کرد: ما به سفرهای خود ادامه خواهیم داد. رای دهندگان هلندی دوست دارند ما را ببینند و ما نیز مایل به دیدن آنها هستیم.
 
گرت ویلدرز پنجشنبه هفته پیش فعالیت های عمومی خود را به حال تعلیق درآورده بود تا نتایج تحقیق درباره یک مامور پلیس که گفته می شد به انتقال اطلاعات مربوط به امنیت وی متهم شده بود، مشخص شود. این مامور پلیس که هویتش فاش نشده به اتهام نقض اسرار رسمی بازداشت شد.
 
ویلدرز به علت موضع گیریها و اظهارات شدید خود بر ضد اسلام و مسلمانان معروف شده است. طبق تازه ترین نظرسنجی های صورت گرفته در هلند، حزب آزادی تحت ریاست ویلدرز در انتخابات پارلمانی پانزدهم مارس با حزب لیبرال تحت ریاست مارک روت از شرایط برابری برخوردار است.
 
حزب ویلدرز برای چندین هفته در نظرسنجی ها در صدر قرار داشت. ویلدرز در آغاز مبارزات انتخاباتی خود در هلند به اتباع مغرب ساکن هلند حمله کرد و برخی از آنها را تفاله توصیف کرد.
 
ویلدرز قول داده است اگر به مقام نخست وزیری هلند دست پیدا کند، فروش قرآن را ممنوع خواهد کرد، مساجد و مدارس قرآنی را خواهد بست، تدابیر امنیتی و کنترل در مرزهای هلند را برقرار خواهد کرد و ورود مهاجران از کشورهای اسلامی را به هلند ممنوع خواهد کرد.
 
گر چه هلند با هفده میلیون نفر جمعیت به مدارا شهرت دارد، حیات سیاسی این کشور در سالهای اخیر با خشونت هایی همراه شده است. پیم فورتون رئیس پیشین حزب راستگرای افراطی هلند در سال دو هزار و دو در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور در خیابان به قتل رسید.
 
دو سال پس از این اتفاق نیز تئو ون گوگ کارگردان جنجال برانگیز هلندی توسط یک افراط گرای مسلمان به قتل رسید. گیرت ویلدرز نماینده راست افراطی هلند که همواره در فرصت های مختلف نفرت آشکار خود را نسبت به اسلام و مسلمانان نشان داده است، در تبلیغات انتخاباتی دوره گذشته هلند نیز از مقامات کشورش خواسته بود آوارگان و پناهجویانی را که وارد هلند می شوند در مراکز نگهداری آوارگان حبس کنند تا زنان از تهدیدها و خطرات آنان در امان باشند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار