بوداپست رسما از نامزدی برای میزبانی المپیک انصراف داد

شورای شهر بوداپست به طور رسمی به کناره گیری این شهر از نامزدی میزبانی بازی های المپیک 2024 رای داد.

در پی فشار گروه های سیاسی مخالف دولت مجارستان و به راه انداختن جنبش های اعتراضی در این کشور، امروز (چهارشنبه) نمایندگان شورای شهر بوداپست طی فرآیند رای گیری، به طور رسمی به کناره گیری پایتخت مجارستان از نامزدی برای کسب میزبانی المپیک 2024 رای دادند.

در جریان این رای گیری نمایندگان با 22 رای موافق و ۶ رای مخالف، نامزدی این شهر را رسما پس گرفتند.
پس از این که بیش از 266 هزار نفر از مردم مجارستان خواستار همه پرسی درباره میزبانی المپیک شدند، چهارشنبه هفته گذشته پس از نشست سه جانبه میان ویکتور اروبان، نخست وزیر مجارستان با شهردار بوداپست و رئیس کمیته المپیک این کشور اعلام شده بود که بوداپست از میزبانی المپیک کناره گیری خواهد کرد و روز جمعه نیز بلاژ فوریس رئیس کمیته پیشنهاد میزبانی المپیک 2024 اعلام کرده بود به دنبال "کمپین نه به المپیک" فرایند رسمی بسته شدن این پرونده آغاز شده است.

معترضان به میزبانی بوداپست از بازیهای المپیک نبود زیرساخت های لازم و شرایط بد اقتصادی را مهمترین دلایل مخالفت خود اعلام کرده بودند. این در حالی است که بوداپست برای این میزبانی نیاز به سرمایه گذاری ویژه ای به ارزش 2.4 میلیارد یورو داشت.

با انصراف بوداپست، میزبان نهایی بازی های المپیک 2024 روز سیزدهم سپتامبر آینده از میان شهرهای پاریس و لس آنجلس انتخاب خواهد شد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار