اصفهان؛

برگزاری نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی

نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی در دو بخش عمومی و تخصصی برای افراد بالای 13 سال از 15 دی تا 15 فروردین‌ ماه در حال برگزاری است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قائم‌ مقام ستاد اقامه نماز کشور   امروز در نخستین اجلاس نماز شهرستان نطنز که در دانشگاه پیام نور برگزار شد با ابلاغ تشکر حجت‌الاسلام قرائتی اظهار کرد: به حمد خدا و از برکات دعای نمازگزاران و کار برای نماز ایشان بهبود یافت و اگر کسی توفیق داشته باشد برای نماز قدم بردارد انسان بزرگی است.

محمود مظفر با اشاره به وجود نیروگاه هسته‌ای نطنز و ذکر مثال غنی‌سازی و باروری اورانیوم برای مصارف مختلف افزود: نماز هم هر چقدر غنی‌تر باشد مفیدتر خواهد بود و حتی کمترین نماز تأثیری مثبت در زندگی آدمی دارد و انواع نماز هر چقدر غنی‌تر باشد مفیدتر است چنانکه فلسفه وجود آن همین استفاده از آن است.

قائم‌ مقام ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: لازم است علم و شناخت ما نسبت به نماز بیشتر شده و از سطحی‌نگری نسبت به آن پرهیز شود و سستی و کاهلیت در برپایی نماز را باید کنار گذاشت و تلاش برای استمرار و ثابت‌قدم بودن در آن لازم است؛ نماز می‌تواند در زندگی ما نقش سیاسی و اجتماعی ایفا کند و منکرات و بزهکاری در سایه نماز می‌تواند کمرنگ شود، ما مشکل نمازخواندن در کشورمان نداریم اما کاهل کاری در نماز مشکل عمده ماست.

وی با اشاره به تداخل جلسات با لحظات نماز، بیان کرد: بر سر راه اقامه نماز مشکلاتی وجود دارد و خداوند در سوره مریم می‌فرماید عده‌ای پس از شما نماز را ضایع می‌کنند و منکرات را افزایش می‌دهند؛ توقع می‌رود در اجلاس نماز نود درصد دانشجویان حضور داشته باشند و خود دانشجویان سخنران و ارائه‌ دهنده باشند که متأسفانه برخی از این ضعف‌ها در برنامه‌های ما وجود دارد و نتیجه دادن این اجلاس‌ها مهم است.

مظفر خاطرنشان کرد: تحقیقات انجام‌ شده نشان می‌دهد که با وجود نماز خواندن 75 درصد جوانان و نوجوانان ایران، کمتر از 30 درصد آنان نماز صبح می‌خوانند؛ ما در ستاد اقامه نماز تلاش می‌کنیم تا نماز را در همه اقشار و ظرفیت‌ها گسترش دهیم.

وی مهم‌ترین دلیل کم‌توجهی به امر مهم نماز را نبود امکانات کافی در این راستا دانست و با تأکید بر اینکه با کارهای کوچک می‌توانیم زمینه را برای انجام این امر فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: ریشه مشکلات حوزه نماز را در سه عامل شناخت سطحی نسبت به نماز، استمرار نداشتن اقامه نماز و اعتقاد نداشتن به اثرات نماز در زندگی فردی و اجتماعی می‌توان تعریف کرد؛ امروز باید همه به‌ ویژه فرهنگیان و دانشگاهیان به اقامه نماز دانش‌آموزی و دانشجویی اهتمام ویژه داشته باشند.

قائم‌ مقام ستاد اقامه نماز کشور به برگزاری «نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی» اشاره کرد و گفت: ستاد اقامه نماز کشور با انتشار فراخوانی با عنوان «نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی» در دو بخش عمومی و تخصصی برای افراد بالای 13 سال از 15 دی تا 15 فروردین‌ماه این جشنواره را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: اهداف این جشنواره شامل ترویج و توسعه فرهنگ نماز از طریق فضای مجازی برای اقشار مختلف جامعه به‌ ویژه نوجوانان و جوانان، تقویت مبانی اعتقادی و دینی نوجوانان و جوانان در فضای مجازی، شناسایی و تجلیل از فعالان نماز در عرصه فضای مجازی و کاهش آسیب‌های فضای مجازی از طریق گسترش پیام‌ها و محتواهای نماز است.
 
مظفر اضافه کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره برای اطلاع نحوه ثبت‌نام در این جشنواره به نشانی www.chb-namaz.ir مراجعه کنند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.