بندرعباس؛

سفر به هنگام تجربه ای کم نظیر در خلیج فارس

جزیره هنگام یکی از دیدنی ترین نقاط توریستی کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،این جزیره زیبا و کوچک  بامعادن نمک و خاک و سرب با وسعت  حدود 50 کیلومترمربع در کرانه های جنوبی جزیره قشم واقع شده است.

وجود سواحل مرجانی ،شنی و صخره ای ،لاک پشت های پوزه عقابی،دلفین های زیبا ،پارک کروکودیل ها و آکواریوم های طبیعی  از جاذبه های این جزیره  است که هر گردشگری را به خود خیره می کند.


سفر به هنگام  تجربه ای کم نظیر در خلیج فارس



اما تماشای دسته جمعی دلفین ها از روی قایق های گردشگری در میان آبهای نیلگون و شفاف خلیج فارس در اطراف جزیره  هنگام  از مهمترین جاذبه های این جزیره است که گردشگران زیادی را به آن می کشاند.



سفر به هنگام  تجربه ای کم نظیر در خلیج فارس



غواصی،شنا و ورزش های آبی در آب های این جزیره که به دلیل مرجانی بودن بسیار شفاف و زلال است تجربه ای لذت بخش است که طرفدارن زیادی در میان گردشگران دارد.

محسن ضیایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: وجود تأسیسات بندری انگلیسی‌ها مربوط به دوره قاجاری ها از جمله انبار زغال و تلگراف خانه،،چاه های آب میان نخلستان ها ،خاک آهن ، خاک های قرمز و سنگ هایی شبیه به انسان از دیگر جاذبه های گردشگری در جزیره هنگام است.



سفر به هنگام  تجربه ای کم نظیر در خلیج فارس



صید ماهی شغل اصلی مردم این جزیره است .

در بازارچه سنتی این جزیره زنان بومی با لباس هایی سنتی انواع نان ها و غذاهای بومی و صنایع دستی ویژه این جزیره از جمله صنایع دستی ساخته شده ازمرجان،صدف ها و جانوران دریایی را عرضه می کنند.

کشیدن نقش حنا توسط زنان محلی با مهارتی خاص برروی دست و پای  گردشگران علاقمند به نقش حنا  یکی دیگر از تجربه های کم نظیر در جزیره هنگام  است .



سفر به هنگام  تجربه ای کم نظیر در خلیج فارس




اگر به دنبال مکانی متفاوت ، پرهیجان و به دور از هیاهوی دنیای مدرن امروز هستید حتما به این جزیره زیبا سفر کنید.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.