شیراز؛

اجرای طرح عیدانه کتاب در فارس

طرح عیدانه کتاب از 15 اسفند در استان فارس اجرایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی امیدبخش معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اجرای این طرح در دومین سال پیاپی گفت: این طرح با هدف اعطای یارانه کتاب در ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

 
وی با بیان اینکه این طرح از آبان 93 با عنوان کتابفروشی به وسعت ایران، آغاز و پس از آن با طرح عیدانه کتاب، عیدانه تابستانه و عیدانه پاییزه اجرا شد، افزود: نوروز امسال نیز پنجمین گام در اعطای یارانه کتاب و دومین طرح عیدانه برداشته می شود.
 
امیدبخش تصریح کرد: کتابفروشی های دارای پروانه کسب با تاریخ مدت دار می توانند در این طرح شرکت کنند و طرح عیدانه شامل کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، نایاب، افست، بدون شماره شابک و کتاب‌هایی که در سایت خانه کتاب وجود ندارد، نمی شود.
 
وی ادامه داد: کتابفروشی‌های متقاضی شرکت باید در سامانه  ketab.ir ثبت نام کنند و  سقف تخفیف برای هر کتابفروشی حداقل 20 میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال است.
 
امید بخش تخفیف برای هر کتابفروشی را حداقل 20 میلیون ریال و برای هر خریدار کتاب حداکثر یک میلیون ریال دانست و  بیان کرد: ثبت نام از این طرح از 25 بهمن آغاز و تا 14 اسفند ادامه دارد.
بر اساس آمار انتشار شده در سایت خانه کتاب در حال حاضر 39 کتابفروشی از استان در این طرح شرکت و فارس دارای رتبه 5 در میان استان ‌های دیگر است.

گفتنی است، در طرح عیدانه کتاب فارس  پارسال با شرکت 30 کتابفروشی رتبه 4 را در میان استان‌ های شرکت‌کننده کسب و با  خرید شش هزارو 559  کتاب رتبه 5 را به خود اختصاص داد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار