یزد؛

حمایت از ایده‌های جدید و خلاقانه در راستای توسعه پایدار استان

خوداشتغالی و کارآفرینی می تواند راهکار موثری برای برون رفت از معضلات اشتغال در سطح استان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسین ریاحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: با تاکید بر ضرورت حمایت از ایده‌های جدید و خلاقانه در راستای توسعه پایدار استان عنوان کرد: ایجاد و راه‌اندازی مراکز مشاوره و کارآفرینی از مصوبات شواری عالی اشتغال کشور است که به عنوان یکی از مراکز قانونی در سطح استان‌ها فعالیت دارند.

  وی با بیان اینکه توسعه و گسترش مراکز کارآفرینی از برنامه‌های مدیریت کارآفرینی و اشتغال استان یزد است گفت: یزد دارای 25 مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی است.

 ریاحی افزود: توسعه فعالیت‌های کارآفرینانه و توسعه تولید و بهره‌وری عوامل تولید از رویکردهای مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی است که در سطح استان فعالیت می‌کنند.

عوامل متعددی بر ایجاد اشتغال و اشتغالزایی در سطح جامعه تاثیرگذار هستند اما توجه به خوداشتغالی و کارآفرینی می تواند راهکار موثری برای برون رفت از معضلات اشتغال در سطح استان باشد.

وی با بیان اینکه این مراکز در سطح استان بر اساس ارزیابی‌ از طرح‌های کارآفرینانه و اشتغال‌زایی به توسعه مشاغل کارآفرینی خواهند پرداخت ادامه داد: ارائه مشاوره‌های تخصصی و هدایت صاحبان ایده برای تبدیل ایده‌ها به کسب و کار و تولید از اهداف این مراکز در سطح استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به نقش مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در کاهش بیکاری و افزایش اشتغال در سطح استان اضافه کرد: راه‌اندازی و توسعه مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در سطح استان بهترین فرصت برای حمایت از کسانی است که به کارآفرینی علاقه دارند تا بر اساس فعالیت این مراکز بتوانند در راستای اهداف خود و ایجاد اشتغال پایدار فعالیت کنند.

ریاحی با بیان اینکه هدایت و مشاوره شغلی با تکیه بر نظام کارآفرینی  گام موثری در راستای خوداشتغالی است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار