کرمانشاه؛

کرمانشاه استعدادی های ویژه و منحصر به فردی دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه دنیای ظرفیت های اقتصادی است و در بسیاری از زمینه ها استعدادی های ویژه و منحصر به فردی دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رضا رحیمی گفت:زنان استان همواره در عرصه های مختلف فعالیت و تلاش و کارآفرینی خوش درخشیده اند و در این عرصه دستاوردهای ارزشمندی به یادگار گذاشته و  خواهند گذاشت.

وی بیان داشت: در هر جامعه ای تنها یک درصد از افراد آن جامعه به سمت کارآفرینی روی می آورند که در نهایت 10 درصد از این یک درصد جرات و قدرت در عرصه کارآفرینی را پیدا می کند و چنین افرادی مخاطره پذیر و ریسک پذیر برای کمک به زیرساخت های اقتصادی جامعه خودشان هستند.

این مقام ارشد استان ادامه داد: افرادی که در حوزه کارآفرینی وارد می شوند قدرت، جرات، تصمیم گیری صحیح، همت و تلاش خودشان را مد نظر دارند و چشمی به کمک ها از اطراف خود ندارند.

  رحیمی تصریح کرد: همه افراد به ویژه جوانان باید قدرت و لذت یادگیری خود را افزایش دهند و پول و درآمدی که از طریق قدرت یادگیری به دست می آید برای فرد خلاق خیلی ارزش و لذت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در استانداری کرمانشاه برای استفاده از ظرفیت های موجود و کمک به کارآفرینان اظهار کرد: استان کرمانشاه دنیای ظرفیت های اقتصادی است و با توجه به این پتانسیل ها و ظرفیت های لازم اصلاً قابل پذیرش نیست که این استان دارای بیکاری بالا در سطح کشور باشد.

 رحیمی به برخی از اقدامات در حوزه کارآفرینی در استان اشاره کرد و گفت: در یکی از همین روستاهای استان از سه هزار متر مربع زمین در تولید انگور 180 میلیون تومان درآمد حاصل شده و برای اجرای اینگونه کارها فضا و شرایط لازم در استان مهیا است، لذا باید توجه داشت که تمام نقاط استان برای تولید و اشتغالزایی دارای پتانسیل و ظرفیت ویژه است.

وی تصریح کرد: کرمانشاه در طول سال های گذشته افراد کارآفرین و خلاق افراد زیادی تحویل جامعه داده که این افراد پرورش یافته زنان غیرتمند و باشرف کرمانشاهی هستند.

وی تلاش برای تحول، پویایی و رشد اقتصادی جامعه را نیازمند داشتن  افراد خوش فکر و ریسک پذیر عنوان کرد و گفت: همه وظیفه داریم که در جهت تحول و پویایی جامعه برای کمک به رشد اقتصادی و تولید جدیت و تلاش داشته باشیم.

وی از مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خواست که برنامه های کاری خود را برای حمایت از زنان کارآفرین گسترش دهند و از توسعه کارآفرینی در حوزه زنان بیش از پیش حمایت و پشتیبانی کنند.

 رحیمی از مهمترین کارها و برنامه ها در استان را تلاش برای اشتغالزایی جوانان عنوان کرد و گفت: هیچ کاری برای ما از کمک به ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری لذت بخش تر نیست، لذا هر کاری بتوانیم در این زمینه انجام خواهیم داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: استان کرمانشاه در بسیاری از زمینه ها به ویژه تولید زیتون، توسعه باغات، کشاورزی و گلیم بافی و فرش بافی استعدادهای ویژه ای دارد که ما در استان برنامه های های خود را در این راستا تدوین و اجرایی کرده ایم.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.