در حاشیه نشست هیات دولت؛

انصاری: حضور یک مدیر دوتابعیتی در وزارت ارتباطات/ تمامی نجومی‌بگیران دریافتی‌های مازاد خود را پس دادند

رئیس سازمان اداری استخدامی گفت: تا امروز غیر یک مورد مدیر دوتابعیتی که در وزارت ارتباطات حضور دارد، وزارت اطلاعات به سازمان اداری استخدامی گزارشی در این باره ارائه نداده است.

انصاری: حضور یک مدیر دوتابعیتی در وزارت ارتباطات/ تمامی نجومی‌بگیران دریافتی‌های مازاد خود را پس دادندبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید انصاری رئیس سازمان اداری استخدامی در پاسخ به سوالی درباره اعلام دادستانی مبنی بر وجود 500 مدیر دوتابعیتی که شامل مسئولان و کارکنان دولت گفت: مسئولیت اعلام اینکه از کارکنان دولت، کسی دارای تابعیت مضاعف است، با وزارت اطلاعات بوده، تا امروز غیر از یک مورد که حدود 4 ماه قبل وزارت اطلاعات اعلام کرد که یکی از مدیران وزارت ارتباطات دوتابعیتی است، مورد دیگری به سازمان ما گزارش نشده است.

وی افزود: اخیرا دادستان کشور در نامه‌ای به وزیر اطلاعات اسامی 13 مدیر دو تابعیتی را قید کردند که پس از بررسی صحت آن از سوی وزارت اطلاعات اسامی این افراد به دستگاه‌های ذیربط اعلام می‌شود.

انصاری در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان ساز و کاری را برای استخدام تهیه کرد تا دو تابعیتی‌ها استخدام نشود، گفت: استخدام بر اساس اظهار متقاضیان است بر اساس شرایط تعیین شده افراد متقاضی کار استخدام می‌شوند، در صورت کشف برخی موارد با توجه به این که قانون دستمان را باز گذاشته است می‌توان اقدام کرد.

انصاری همچنین در خصوص تعیین و تکلیف و تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی تصریح کرد: طبق قانون چهار گروه کارکنان در دستگاه ها مشغول به کار هستند، یک گروه کارمندان رسمی که برای مشاغل حاکمیتی،‌ کارکنان پیمانی برای امور تصدی گری، کارکنان قراردادی کار معین بر اساس کار معین شده در زمان معین و گروهی نیز کارگری در دستگاه ها هستند.

وی افزود: قانون مدیریت خدمات کشوری الزامی برای تبدیل وضعیت شمول کارکنان ندارد و بنا نیست برای کار معین فردی جذب دستگاهی شده کارمند دائمی باشد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی پیرامون استخدام دولتی در سال آینده گفت: هر ساله متناسب با نیاز دستگاه‌های اجرایی و میزان خروجی نیروی انسانی دولت جذب نیروی انسانی جدید دارد.

وی افزود: بر اساس تکلیفی که مجلس مشخص کرده یک سوم خروجی‌ها را استخدام می‌کنیم تا بتوانیم تکلیف کاهش نیروی انسانی دولت را محقق سازیم.

انصاری اضافه کرد: برخی از دستگاه‌ها آمار بازنشستگانشان را تهیه کرده و به ما ارائه می‌دهد، ما هم بر اساس آن برنامه‌ها را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرده و سپس از متقاضیان آزمون گرفته می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت حقوق‌های نجومی گفت: طبق گزارشی که رئیس دیوان محاسبات به مجلس ارائه کرد و سپس مجلس این گزارش را به رئیس جمهور ارسال کرد، 397 نفر دریافتی بالای 200 میلیون داشتند که این میزان دریافتی‌ها بازگردانده شد و مابقی نیز ترتیب استردادشان مشخص شدند.

انصاری تأکید کرد: با توجه به گزارش دیوان محاسبات و بررسی‌های انجام گرفته این دیوان پرونده آن را بسته و خاتمه داده است.

رئیس اداری استخدامی درباره این موضوع که مجلس 7.5 میلیون به سقف دریافتی‌های مدیران اضافه کرده است ‌دولت در این باره چه نظری دارد، گفت: مجلس چیزی را اضافه نکرده و فقط حکمی در برنامه ششم تصویب شده بود که ارتباطی به مدیران نداشت.

انصاری تأکید کرد: مجلس سقف پرداختی‌های دولت را برای مدیران و کارکنان به میزان 14 برابر حداقل حقوق تعیین کرده بود که شورای نگهبان به آن ایراد گرفت، پس از اصلاح مجلس در سه بخش اشتغال در مناطق محروم، ‌عملیاتی و مشاغل تخصصی درصدی افزایش دریافتی داشتند که سقف آن به 60 درصد می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار