وعده گزینه ریاست سازمان اطلاعات ملی آمریکا برای تحقیق درمورد اتهامات روسیه

گزینه پیشنهادی "دونالد ترامپ" برای ریاست سازمان اطلاعات ملی آمریکا، از آغاز تحقیقات درمورد اتهامات روسیه حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "دن کوتس"، گزینه پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا برای تصدی ریاست سازمان اطلاعات ملی این کشور، اعلام کرد از تحقیقات درمورد روسیه و رسیدگی به دخالت احتمالی این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت می‌کند.

"کوتس" که در جلسه تایید صلاحیت خود برای ریاست سازمان اطلاعات ملی آمریکا حضور داشت به نمایندگان سنا قول مساعد داد هر سند و مدرکی که برای تحقیقات درمورد اتهامات روسیه مورد نیاز باشد، در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد. 

"کوتس"، سناتور پیشین ایالت ایندیانا، در ادامه اطمینان داد شخصا از برگزاری چنین تحقیقاتی حمایت خواهد کرد تا مشخص شود آیا روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۸ نوامبر ۲۰۱۶ دخالت داشته است یا خیر.

رویترز در ادامه نوشت: طبیعی است "کوتس" برای جلب آرای مثبت نمایندگان سنا، تلاش می‌کند به آن‌ها اطمینان خاطر مناسبی دهد. برخی از نمایندگان آمریکایی معتقدند جمهوری‌خواهان در روند تحقیقات علیه روسیه سنگ‌اندازی می‌کنند و "کوتس" قصد دارد این نگاه بدبینانه را برطرف کند.

کوتس سابقه عضویت در کمیته اطلاعاتی سنا را نیز در کارنامه دارد و اطمینان داد اگر به ریاست سازمان اطلاعات ملی آمریکا پذیرفته شود، تمام اسناد مورد نیاز در پرونده تحقیقاتی روسیه را در اختیار این کمیته قرار دهد.

درحالیکه "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، نهادهای اطلاعاتی این کشور را به پرونده‌سازی علیه روسیه متهم کرده بود؛ "کوتس" اظهار داشت سلطه‌جویی‌های روسیه در سطح بین‌المللی مایه نگرانی وی است.

"کوتس" در این باره گفت: باید با چشمان باز مراقب روسیه باشیم و همیشه در سطحی معقول –دور از نگاه‌های افراطی- درمورد اعمال و رفتار مسکو تردید و احتیاط وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار