رییس سازمان انرژی اتمی در نشست ایران فرهنگی:

اکنون به اندازه نیاز سانتریفیوژ داریم/پس از بالندگی باید در مسیر فرهیختگی حرکت کنیم

صالحی گفت: ملت ما در تاریخ خود بسیار با ثبات بوده است، پس از انقلاب نیز در مسیر بالندگی حرکت کردیم، اما از این پس باید در مسیر فرهیختگی نیز حرکت کنیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی در نشست ایران فرهنگی در شرایط جدید جهانی، گفت:  امید یکی از محرک های اجتماعی و فردی است ،باید همواره امیدوارانه به آینده بنگریم، باید توجه کنیم که ما یک ملت داریم و یک دولت،  همواره ملت از دولت می پرسند، اما باید دولت ها نیز گاهی از مردم مطالبه کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه هنر در جامعه به مفهوم ایجاد زمینه چرخش همه امور به مفهوم نرم و آسان است، گفت: انقلاب مانند موجود زنده است، قطعا رخدادها در انقلاب نیز برآیندی از محرک ها هستند؛پس از انقلاب تلاش کردیم به سمت بالندگی حرکت کنیم، در این مسیر نیز با موانعی مواجه هستیم، اما ملت ما توانسته با تدبیر از تمام این گردنه ها عبور کند.


صالحی با اشاره به اینکه در تحلیل انقلاب باید همواره به تقدیر و تدبیر توجه کرد، گفت: ملت ما در تاریخ خود بسیار با ثبات بوده است، پس از انقلاب نیز در مسیر بالندگی حرکت کردیم، اما از این پس باید در مسیر فرهیختگی نیز حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره توافق هسته ای گفت: در بحث برجام، دلیل چرایی به وجود آمدن پرونده هسته ای، به دلیل انقلاب و ایدئولوژی انقلاب بود و دشمنان به دلیل شیوه و نشر حمکرانی انقلابی با کشور ما مقابله کردند؛در این راه جنگ، نزاع داخلی، تحریم و حتی تهدید را پیش گرفتند، سرآخر نیز از در تعامل وارد شدند .
 
صالحی گفت:  زمانی که مذاکرات به نتیجه رسید برای شخص بنده ایجاد غرور کرد، زیرا به پشتوانه مردم توانستیم موفق شویم.


وی در ادامه گفت:  عده ای می گویند برجام چه کار کرده اما  این حرف بی انصافی است؛ امروز فقط در زمینه نفتی، حمل و نقل دریایی بسیار موفق باشیم،در خصوص تعداد سانتریفیوژها نیز، امروز به اندازه نیاز و ظرفیت خود این محصول را داریم و نیازی نبود ۲۰ هزار سانتریفیوژ را حفظ کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز با قدرت در صنعت هسته ای در حال پیشرفت هستیم و در وضعیت عالی به سر می بریم.
 
صالحی همچنین تاکید کرد: نباید انتظار داشته باشیم وضع اشتغال و معیشت در مدت کوتاه حل و فصل شود،ما در  حال یک جهش بزرگ هستیم و جوانان ما این جهش را خواهند دید.
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار