نقوی‌حسینی در واکنش به جمع‌آوری پتوهایی با الیاف عقیم کننده از بازار اصفهان:

سازمان پدافند غیرعامل مسئول تشخیص ابزارهای بیوتروریستی است/کمیسیون امنیت ملی در صورت لزوم جلسه برگزار می‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در واکنش به جمع‌آوری پتوهای با الیاف عقیم‌گر در اصفهان گفت: سازمان پدافند غیرعامل باید نسبت به این موضوع توجه کرده و آن را تشخیص دهد.

سازمان پدافند غیرعامل مسئول تشخیص ابزارهای بیوتروریستی است/کمیسیون امنیت ملی در صورت لزوم جلسه برگزار می‌کندسیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اعلام خبر جمع‌ آوری پتوهای آغشته به الیاف عقیم‌کننده در اصفهان گفت: بیو تروریست یکی از شاخصه‌های جدی و واقعی تروریست است.

وی گفت: پیش از این کمیسیون امنیت ملی برای بررسی بحث بیو تروریست جلسه‌ای را با مسئولان پدافند غیر عامل برگزار کرده بود و آنها دراین جلسه اعلام کردند در این رابطه تحقیقات و پژوهش‌های گسترده‌ای بر روی بیو تروریست انجام شده است.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه مصداق تشخیص بیو تروریست بسیار سخت است، بیان داشت: بر این اساس کارشناسان متخصص باید نوع آلودگی، میکروبی و یا تراریخته مشکوک به بیو تروریسم را تشخیص دهند.

وی تاکید کرد‌: هر شخصی نمی‌تواند اعلام کند که محصولی آلوده به بیو تروریسم در بازار و یا جامعه وجود دارد زیرا این امر موجب تشویش و ناراحتی اذهان عمومی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از لحاظ امنیتی نظارت و کنترل برروی مسائل بیوتروریست برعهده پدافند غیر عامل است، گفت: موضوع بیو تروریست در برخی بیماریها نیز بسیار جدی بوده و پدافند غیرعامل نسبت به این موضوع در کشور می‌تواند اظهار نظر کند.

وی با اشاره به اعلام بیو تروریسم بودن  پتوها در اصفهان از سوی رئیس سازمان بازرسی اتاق اصناف این استان اظهار داشت: اگر کارشناسان پدافندغیرعامل این موضوع را در اصفهان تایید کرده باشند، این موضوع صحت داشته و قابل پیگیری است و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در صورت لزوم در ارتباط با این مسئله جلسه خود را برگزار خواهد کرد.

همچنین حسینعلی حاجی دلیگانی عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در گفتگو باخبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   در واکنش به این خبر گفت: بیو تروریسم بحثی مهم، اساسی و جدی است که دشمنان نظام از این طریق می‌خواهند ملت، نسل ما و کشورمان را تحت تاثیر خود قرار داده و آسیب بزنند.

وی گفت: این موضوع را از طریق مسئولان مربوطه در استان اصفهان پیگیری خواهم کرد  و نتیجه را در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار خواهم داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، بیو تروریسم ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار