مشهد؛

برگزاری جلسه ستاد اجرائی خدمات سفر

چهارمین جلسه ستاد اجرائی خدمات سفر خراسان رضوی در راه آهن استان برگزار شد.

برگزاری جلسه ستاد اجرائی خدمات سفربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این جلسه مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دبیر ستاد اجرائی خدمات سفر به تشریح مصوبات جلسات قبلی پرداخت و نتیجه اقدامات منعکس شده را ارائه کرد.

مدیرکل راه آهن خراسان نیز ضمن تشریح فعالیت های این اداره کل گفت: در ایام نوروز 96 یک میلیون و 640 هزار صندلی برای قطارهای مسافری در کل کشور ایجاد شده که 730 هزار صندلی مربوط به قطارهای مسافری منتهی به مشهد مقدس می باشد.

ضیائی مهر افزود: در واقع از ظرفیت موجود در نوروز، 45درصد صندلی ایجاد شده مربوط به محور منتهی به مشهد می باشد و همچنین 50 درصد کل قطارهای مسافری نوروزی تعریف شده منتهی به مشهد مقدس می باشد.

او اظهار داشت: در نوروز 96، نود و دو رام قطار مسافری با ظرفیت روزانه 35 هزار و536 نفر تردد خواهد کرد و قطارهای مسافری از لحاظ کمی نسبت به پارسال یکسان اما از لحاظ کیفی شاهد ارتقاء خدمات خوب و شایسته ای برای مسافران و زائران امام هشتم(ع) و نوروز متفاوتی با سال های گذشته خواهیم بود.

مدیرکل راه آهن خراسان با اشاره به آمادگی راه آهن ج.ا.ا جهت برقراری قطارمسافری مشهد – کربلا و استفاده از ظرفیت قطارهای حومه ای افزود: می بایستی از ظرفیت های موجود قطارهای حومه ای برای گردشگری استانی به خصوص در ایام نوروز استفاده شود.
همچنین معاون هماهنگی امور زائرین استانداری خراسان رضوی به بحث روستاهای اطراف شهر مشهد که نقاط توریستی تعریف شده از سوی سازمان گردشگری می باشند، پرداخت و بیان کرد: می بایستی برنامه های لازم برای این اماکن هم برنامه ریزی و در موعد لازم اجرائی شود.
مهندس واحدی، همچنین به بحث ارسال اقدامات پیش بینی کمیته ها و همچنین اجرای مانور خدمات در تاریخ 25 اسفند در محل کمپ غدیر اشاره و اظهار امیدواری کرد که شاهد نوروز متفاوت در سال 96 از نظر عملکرد کلیه دستگاههای ذیربط خدمت رسان باشیم.

او تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان باید به برنامه های نو و خاص جهت ارائه به زائرین اصرار ورزند که با سال های گذشته متفاوت باشد.

در ادامه جلسه اعضاء و کمیته های ستاد به تشریح برنامه های  پیش بینی شده نوروزی خود پرداختند و پیشنهادات ایشان مورد بحث و بررسی در جلسه قرار گرفت.
انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.