قزوین،

بهره برداری از 18 سامانه هوشمند ثبت و تخلفات جاده ای استان

فاز اول سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده ای امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ در فاز نخست 18 دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان نصب شد.
 
بهره برداری از 18 سامانه هوشمند ثبت و تخلفات جاده ای استان 
 
این سامانه ها را معاون اول رییس جمهور امروز از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح کرد.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: این سامانه ها حدود 330 کیلومتر معادل  63 درصد از جاده های استان را پوشش می دهند.
 
پیر نون افزود:برای این سامانه ها در حدود 3 میلیارد تومان هزینه صرف شده است.
 
وی ، ثبت سرعت لحظه ای ، سرعت متوسط، حرکت خودرو در باند غیر مجاز ، تخلف فاصله از خودروی جلویی را می توان از کار کردهای این سامانه های هوشمند بیان کرد.
 
 
 
 به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، ازاین تعداد 6 سامانه در آزاد راه قزوین - زنجان ، 5 سامانه در محور قدیم قزوین - رشت ، 3 سامانه در آزاد راه قزوین- کرج ،  3 سامانه در محور قدیم قزوین - آبیک و یک سامانه در آزاد راه قزوین -زنجان نصب شده اند.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در فاز دوم این طرح هم بر اساس پیش بینی ها قبل از آغاز سفر های نوروزی قراراست  28 سامانه دیگر درآزاد راههای قزوین _ رشت ، قزوین - کرج و  و محورهای قزوین - بویین زهرا - ساوه ، اشتهارد - بویین زهرا و محور قدیم قزوین - همدان هم به بهره برداری برسد.

مدیر کل دفتر فنی استانداری قزوین هم در این مراسم با اشاره به شناسایی44  نقطه پر حادثه در استان گفت : با توجه به دستور العمل ابلاغی وزارت کشور سالانه حدود 10 تا 15 درصد از این نقاط باید ایمن سازی  و اصلاح شوند.
 
پیر مرادی افزود: این نقاط را  ادارات کل راه و شهر سازی و راهداری و حمل و نقل پایانه ای استان شناسایی کرده اند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار