یزد؛

9مجموعه واحد اقامتی در اردکان پذیرای مهمانان نوروزی

9مجموعه اقامتی شامل چهار هتل ، یک مهمان پذیرو چهارخانه بومی گردی پذیرای مهمانان نوروزی در این شهرستان است.

 مصطفی پوردهقان معاون فرماندار اردکان درگفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با بیان اینکه گردشگری بهترین ظرفیت برای ایجاد و رونق اقتصادی شهرستان است گفت : نقش اقتصاد گردشگری در آینده اردکان تعیین کننده و مهم است و اگر درست برنامه ریزی کنیم می توان از مزایای آن در توسعه اشتغال به خوبی استفاده شود.

 پوردهقان افزود: باید مسافران نوروزی را نسبت به فعالیت این گونه مراکز اقامتی در اردکان نیز آگاه و آنها را به سمت حضور در این اماکن هدایت کرد.

معاون فرماندار اردکان  همچنین از مسئولان خواست برای هرچه بیشتر جذب شدن مسافران به این شهرستان تمام تلاش خود را انجام دهند و همچنین از بانک های عامل نیز خواست نهایت همکاری برای استمهال وام ها در خصوص تامین و تجهیز اقامتگاه ها ، داشته باشند.

پوردهقان با بیان اینکه ظرفیت اسکان در این شهرستان 250 نفر در شب است افزود: در نوروز سال 95 ، تعداد 83 هزار و 700 نفر از اردکان اقامت کردند و نیز زیارتگاه زرتشتیان چک چک و امامزاده سید نورالدین احمد بیشترین بازدیدکننده را داشته است. 

وی گفت: این شهرستان 70 اثر با ارزش و دیدنی دارد و یکهزار اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده که نزدیک به 240 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

معاون فرماندار اردکان نیز در ادامه از رسانه های گروهی نیز خواست از اسفند امسال تبلیغات و اطلاع رسانی برای جذب گردشگر به اردکان را شروع کنند و جاذبه های تاریخی و طبیعی و همچنین آداب و رسوم را به مردم داخل و خارج از کشور معرفی نمایند.

پوردهقان تصریح کرد: امروزه فضای مجازی یکی از موثرترین راه های تبلیغ محسوب می شوند که می توان با تشکیل یک کانال نسبت به معرفی مناسب اردکان گام برداشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی اردکان نیز با تاکید بر اهمیت بهبود وضعیت اسکان مسافران گفت: استفاده از اقامتگاه ها در اردکان می تواند علاوه بر اشتغالزایی در جذب مسافر به این شهرستان نیز موثر باشد. 

حمید مشتاقیان اظهار داشت: باید به سمتی برویم که مسافران از تمام ظرفیت های شهرستان بهره ببرند.

در جلسه ای با حضور برخی از مدیران و مسئولان اقامتگاه های شهرستان اردکان، هدایت مسافران به سمت اقامت در هتل ها، اقامتگاه ها و مهمانپذیر ها را از اهداف مهم دانست و بر اطلاع رسانی در مورد فعالیت هتل ها و مسافرخانه های این شهرستان در ورودی شهرها تاکید کرد.

اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار