گرگان؛

کش و قوس بی انتهای شورا و شهرداری گرگان

با حکم دادرس شهردار ماندنی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ دادرس علی البدل شعبه 104 دادگاه کیفری گرگان حکم ماندن شهردار گرگان را صادر کرد.

رئیس شورای شهر گرگان دیشب اعلام کرده بود : دادگاه کیفری حکم تعلیق شهردار گرگان را صادر کرده و این حکم در صحن شورای شهر برای شهردار گرگان قرائت و حسینقلی صادقلو از سمت خود برکنار شده است .

سیدمحمد قدس مفیدی اضافه کرده بود ؛ این حکم براساس قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و پذیرفته نشدن مدارک ایثارکری اش صادر و به وی ابلاغ شده است.

ساعتی قبل اما در حکمی که یوسف مومنی کشتلی دادرس علی البدل شعبه 104 دادگاه کیفری گرگان آن را صادر کرده، این حکم ملغی اعلام شده است.

در این حکم آمده است ؛ ریاست محترم شورای شهر گرگان،
نظر به مراتب معنونه با توجه به اینکه قانون مجازات عمومی به دلالت صریح ماده 729 قانون تعزیرات اصلاحی نسخ شده است مالا کارمندان دولت صرفا در حد قانون تشدید مجازات اختلاس و ارتشاء و کلاهبرداری در صورتی که منطبق با ماده 7 این قانون باشند با صدور کیفر خواست معلق می گردند و در نتیجه شهردار غیر کارمند دولت نیز به تبع کارمندان دولتی با صدور کیفرخواست در غیر عناوین مجرمانه قانون تشدی اشاره شده معلق نخواهد گردید. چون به دلالت استدلال اشاره شده و نظرات اداره کل حقوقی قوه قضاییه و سالها رویه مستمر قضایی در محاکم کشور در مورد اتهام تصرف غیر قانونی در اموال دولتی یا اموال شهرداری گرگان با فرض صدور کیفرخواست به جهت نسخ قانون امکان تعلیق وجود ندارد و با لحاظ اینکه تصمیم متحده این دادگاه در قالب انشای رای نبوده و حکم با قرار متومه کننده تلقی نمی گردد و به عبارت دیگر تصمیم یادشده تصمیم قضایی بوده و در صورت احراز وقوع اشتباه یا سهو در استنباط قانونی قابل عدول توسط دادگاه می باشد فلذا ضمن پذیرش اعتراض معترض و عدول از تصمیم مورخ 9 / 12 /95 تصمیم یادشده بی اعتبار اعلام و در نتیجه شهردار گرگان آقای حسین قلی صادقلو قابل تعلیق از شغل فعلی خود به جهت این پرونده نمی باشد.

کش و قوس ها و اختلافات عمیق شهردار و شورای اسلامی شهر گرگان همواره در دو سال گذشته، به دفعات رسانه ای شده است.

این موضوع علاوه بر تعطیلی چندین باره جلسات شورای اسلامی شهر گرگان، موجب شده شهردار نیز در جلسات شورا شرکت نکند و شورا نیز با دو دستگی شدید مخالفان و موافقان مواجه باشد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.