افزایش ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد

500 کانون به آمار کانون های فرهنگی و هنری مساجدخراسان شمالی افزوده می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حسین فرخنده دبیر هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هم اکنون ۳۴۱ کانون در حال فعالیت هستند و  پیش بینی می شود تا پایان برنامه ششم توسعه ۵۰۰ کانون فرهنگی و هنری به آمار کانون ها اضافه می شود.

وی افزود:کانون های فرهنگی و هنری همچون قرارگاه های فرهنگی هستند که می توان با فراغ خاطر برنامه های مختلفی را با توجه به مقتضیات زمان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در آنجا انجام داد.

حسین فرخنده تصریح کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری، کلاس های آموزشی، طرح چهره به چهره، اضافه شدن تجهیزات کتابخانه ای و دیجیتالی، راه اندازی پنج مرکز دیجیتال در کانون ها و طرح های پژوهشی از جمله فعالیت کانون مساجد می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: در حال حاضر 500 مسجد، مجری طرح تلاوت نور بوده و همچنین 25 خانه نور در مساجد استان فعال است.

هاشم شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت:از جمله اقدامات کانون های مساجد در بیست و چهارمین سالروز تاسیس کانون های مساجداستان ، برگزاری گردهمایی برای تجلیل از فعالان کانون ها، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کانون مساجد ،گردهمایی خواهران منطقه ای،طرح هر نمازگزار یک کتاب ،برگزاری کارگاه تخصصی عفاف و حجاب ،اجرای طرح پیوند مسجد مدرسه و خانواده است.

شیرازیان با اشاره به اینکه 22 کانون تخصصی در استان وجود دارد ، گفت : 5 کانون فرهنگی ، هنری مجهز به تجهیزات دیجیتال شدند.

وی گفت: از 18 اسفند امسال نیز طرح قرائت قرآن در 6 دقیقه در مساجد استان برگزار می شود.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.