کرمان؛

سهل انگاری منجر به انتشار تصاوير خانوادگی شد

فرمانده انتظامی شهرستان بم از دستگیری فردی به اتهام انتشار تصاویر خانوادگی معلم سابق خود خبر داد.

سهل انگاری منجر به انتشار تصاوير خانوادگی شد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  بنا بر اعلام پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا فداء گفت: با مراجعه فردی در رابطه با انتشار برخی تصاویر خانوادگی اش در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه، پيگيری موضوع در دستور كار ماموران پليس فتا اين شهرستان قرار گرفت.  
 
وی افزود: در این رابطه کارشناسان پلیس مبارزه با جرايم سايبري پس از انجام تحقيقات تخصصی دريافتند که تمامی این تصاویر توسط یک کاربر در فضای مجازی منتشر شده است.
 
فرمانده انتظامی بم  افزود: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات بیشتر موفق شدند عامل انتشار این تصاویر که از دانش آموزان سابق اين فرد بوده را شناسایی و وی را ضمن هماهنگي با مقام قضايي دستگير کنند.  
 
فداء یادآور شد: این فرد به برداشتن تصاویر موجود در تلفن همراه معلم سابق خود در یکی از مراجعات خود به مدرسه به انگیزه انتقام جويي اقرار و در دسترس بودن گوشی و نداشتن کد حفاظتی را زمینه ساز این عمل نادرست خود عنوان کرد.
 
فرمانده انتظامی بم در پایان با تاکید بر اینکه تلفن های همراه هوشمند، تبلت و سایر ابزارهای مشابه وسیله مناسبی برای نگهداری فیلم و عکس خصوصی نیستند توصیه کرد: از رها كردن و سپردن تلفن های همراه حاوی اطلاعات شخصی به سایرین خودداری و از رمزنگاری مناسب برای تجهیزات رایانه ای پرتابل استفاده شود تا در صورت مفقودی یا سرقت امکان دسترسی به اطلاعات شخصی محدود شود.   
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.