سعیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ناوگان حمل و نقل عمومی قربانی رکود حاکم در کشور/ مابه التفاوت کرایه‌ها را دولت پرداخت کند

عضو ناظر در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی قربانی رکود حاکم در کشور شده است.

ناوگان حمل و نقل عمومی قربانی رکود حاکم در کشور/ مابه التفاوت کرایه‌ها را دولت پرداخت کندمحمد اسماعیل سعیدی، عضو ناظر در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: به اعتقاد بنده ناوگان حمل و نقل عمومی قربانی رکود حاکم در کشور شده است، به طوری که با افزایش هزینه‌های حمل و نقل، اصطحلاک خودرو، فرسودگی ناوگان، افزایش قیمت قطعات خودرو و غیره بار اضافی بر ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری تحمیل شد.

وی تصریح کرد: نرخ کرایه‌های موجود در یک مقطع زمانی متوقف شد و از طرف دیگر به دلیل رکود حاکم در کشور، سطح درآمدی مردم کاهش یافت، بنابراین اگر این نرخ افزایش یابد مردم متضرر شده و ثابت ماندن آن نیز ناوگان حمل و نقل را با بحران مواجه می‌کند‌.

سعیدی ادامه داد: برای حل این مشکل، دولت باید برای جبران کسری و خلأ، مابه التفاوت نرخ کرایه‌ها را پرداخت کند تا افزایش کرایه‌ها از طریق مردم و ناوگان حمل و نقل تأمین نشود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: در حال حاضر وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار ضعیف است، بنابراین برای ادامه حیات این ناوگان باید حتی خدمات دهی به بخش خصوصی را نیز تقویت کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه حمایت لزوما همیشه مالی نیست، افزود: دولت می‌تواند گاهی با از میان برداشتن موانع، از ناوگان حمل و نقل عمومی و خصوصی حمایت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار