اصفهان؛

ضرورت اهمیت واقعی کردن نرخ ارز برای استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: موضوع واقعی کردن نرخ ارز برای استان اصفهان که استانی با رویکرد تولیدی است، برای اشتغال، سرمایه‌گذاری و رونق بیشتر، بسیار مهم و اساسی است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در چهل و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اظهارکرد: ممکن است موضوع واقعی کردن نرخ ارز برای استان‌هایی که بازرگانی هستند اهمیت چندانی نداشته باشد ولی برای استان اصفهان که استانی با رویکرد تولیدی است، برای اشتغال، سرمایه‌گذاری و رونق بیشتر، بسیار مهم و اساسی است.

وی با اشاره به آئین‌نامه ساماندهی ارز و حمایت از تولید داخلی که از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اظهارنظر در کارگروه‌های استانی ابلاغ شده است، افزود: اصلاحات مورد نظر را در آئین‌نامه ساماندهی بازار ارز تدوین و مصوب کردیم که برای تصویب آئین‌نامه نهایی به تهران ارسال خواهد شد تا نقطه‌نظرات فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان اصفهانی نیز در این آئین‌نامه مد نظر قرار گیرد.

استاندار اصفهان گفت: راهکارهایی برای رفع موانعی که در واقعی کردن نرخ ارز وجود دارد را احصاء کرده‌ و به صورت یک بسته درآورده‌ایم که برای مجلس شورای اسلامی، اتاق بازرگانی و بانک مرکزی ارسال شده و برای به نتیجه رسیدن آن پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اختلاف‌نظرهایی که درباره اجرایی شدن طرح جامع مالیاتی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این سامانه در حال آزمایش بوده و اجرایی نشده است و بعد از مراحل آزمایشی و اصلاح نقطه‌نظرات، اجرایی می‌شود.

زرگرپور شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را جزو شوراهای موفقی دانست که درباره مسائل اقتصادی فعالیت می‌کند و بیان داشت: شورای گفت‌وگو، فرصتی طلایی است که تولیدکنندگان و کارآفرینان با مقام‌های دولتی به صورت چهره به چهره مسائل و مشکلاتشان را حل کنند.

وی اضافه کرد: بیش از 70 درصد از مسائل در این شورا حل می‌شود و همه به نظر واحدی درباره دستورالعمل‌ها می‌رسند؛ برخی که نیاز به پیگیری دارد به تهران و به مرجع مربوطه ارسال خواهد شد.

براساس این گزارش در این جلسه برخی مسائل و اختلاف نظرها درباره تأمین اجتماعی، حقوق بیمه‌ای و پیمانکاران نیز بررسی و جمع‌بندی شد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.