روایت بهروز رضوی از کتاب آلبرتو موراویا

برنامه «کتاب شب» شبکه رادیویی تهران، داستان «مکانیسم‌های خدمتگزار» اثر آلبرتو موراویا را با صدای بهروز رضوی روایت می‌کند.

روایت بهروز رضوی از کتاب آلبرتو موراویا
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «دیوار و شمعدانی» ۲۱ داستان کوتاه از آلبرتو موراویا را در خود جای داده است، بهروز رضوی در برنامه کتاب شب داستان مکانیسم‌های خدمتگزار را بازخوانی می کند. این مجموعه داستان را اعظم رسولی از زبان ایتالیایی به فارسی ترجمه کرده است.
 
در این مجموعه آلبرتو موراویا، با نثری درونکاوانه، احساسات درونی و پنهان انسان را به نمایش می‌گذارد؛ انسانی که شهامت می‌یابد تا خود را از کرختی روزمرگی رها کند و خیال‌پردازی‌های درون را که به ندرت مجال ظهور می‌یابند با واقعیات بی‌چون و چرا، دنیای درون پیوند زند. کنجکاوی، حیرت و نارضایتی از هرآنچه در اطراف اوست درونمایه‌های داستان‌هایی می‌شوند که خود روای آن‌هاست.
 
 آلبرتو موراویا در شهر رم زاده شد. او طی ۸۳ سال عمر خود، بیش از ۳۷ رمان، مجموعه داستان کوتاه و نمایشنامه منتشر كرده است. وي در داستان‌هایش به مسایل اجتماعی توجه خاصی نشان داده. موراویا را به عنوان بزرگ‌ترین نویسنده قرن بیستم ادبیات ایتالیا می‌شناسند.
 
برنامه کتاب شب کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که هر شب از ساعت 23 و 30 دقیقه پخش می شود.
 
رضا قربانی تهیه کننده، بهروز رضوی گوینده، محمدباقر رضایی نویسنده و کارشناس، محسن حکیم معانی کارشناس و مشاور سایر عواملی هستند که با برنامه کتاب شب همکاری می کنند.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار