رشت؛

آمادگی برای میزبانی از 7 میلیون گردشگر

گیلان در نوروز امسال برای میزبانی بیش از 7 میلیون گردشگر آماده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان، استاندار گیلان با اعلام این خبر گفت: در  ابلاغی به فرمانداران و شهرداران برای زیباسازی شهرها و آسفالت معابر برای آمادگی ورود مسافران و گردشگران نوروزی تأکید شد  و در همین راستا شورای ترافیک و ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز برای برنامه ریزی و تمهید مقدمات میزبانی از مسافران نوروزی تشکیل وکمیته های ده گانه آن فعال شد .
 
 محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه  گیلان دارای هزار و 496 هتل، متل و مسافرکاشانه است افزود: این اقامتگاه ها که در سطوح مختلف برای طبقات درآمدی متفاوت جامعه مشخص شده است  ظرفیت  25 هزار تخت دارد. 
 
 وی گفت: در ایام نوروز برای اقامت فرهنگیان نیز بیش از 380 مدرسه با امکانات اولیه در نظر گرفته شده که در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. 
 
استاندار گیلان  تعداد مسافران اقامت کرده در نوروز 95 در گیلان را بیش از  6 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: با امکانات بیشتری که نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده برای اقامت بیش از 7 میلیون گردشگر آمادگی داریم. 
 
نجفی  به زیبایی های خاص گیلان اشاره کرد و گفت: دریا، دشت و جنگل سحرانگیز و کوه های سرسبز استان از حیران آستارا تا کوه های طوالش، ماسوله تاریخی، رودبار و دیلمان با سواحل زیبا و محصولات متنوع همچون چای ، برنج و صنایع دستی می تواند مأمن خوبی برای مسافران داخلی و خارجی باشد. 
 
 
 وی گفت :علاوه بر این جاذبه های بی نظیر گیلان هزار و 43 اثر ثبت شده تاریخی دارد و موزه های استان نیز در کنار پارکها و بوستانها فعال است.
 
 
 وی تصریح کرد: در نوروز جشنواره های بومی و محلی مختلف نیز برای آشنایی بیشتر گردشگران با آداب ورسوم گیلان برپا می شود.
 
 
 
انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.