اصفهان؛

پلیس گردشگری در کویر مرنجاب مستقر می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل از استقرار پلیس گردشگری در کویر مرنجاب در آینده نزدیک خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد صدیقیان روز سه شنبه در نشست راهنمایان گردشگری  افزود: آموزش هایی به پلیس گردشگری از طرف نیروی انتظامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و برخی نهادهای ذیربط دیگر در حال انجام است.

وی ادامه داد: پلیس گردشگری همراه با اسلحه و باتوم نیست، بلکه وظیفه ایجاد امنیت و گوشزد کردن فرهنگ مقصد و همچنین رعایت شئونات اسلامی را دارد.

وی با بیان این که تورهای گردشگری ورودی به مرنجاب که مجوز دار هستند نیازی به هماهنگی با ارگانی ندارند اظهار کرد: در صورت مشاهده تورهای مشکل دار نیز تنها با آژانس مربوطه برخورد قانونی صورت می گیرد و در بازدید گردشگران از کویر مشکلی ایجاد نخواهد شد.

صدیقیان با اشاره به اینکه اکثر تورهای گردشگری مشکلی نداشته اند افزود: تنها در یکسال گذشته یک مورد از تخلف تور مشاهده شده است که طی نامه ای از طرف نیروی انتظامی به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گزارش شده است.

وی با بیان این که جاده مرنجاب هنوز تحت پوشش وزارت راه و شهرسازی قرار نگرفته است افزود: میراث فرهنگی با جدیت به دنبال قرار دادن این جاده توریستی زیر نظر وزارت راه و شهرسازی است تا بتواند از بودجه سالانه برخوردار شود.

وی ادامه داد: علت اکثر تصادف هایی که در جاده مرنجاب اتفاق افتاده عامل انسانی بوده است ولی جاده نامناسب نیز در بروز این حوادث ناگوار نقش داشته است.

صدیقیان تصریح کرد: سیاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور استفاده از نیرو و توان انجمن ها و تشکل های غیر دولتی در حوزه گردشگری است و در بحث ساماندهی مرنجاب نیز باید از ظرفیت های انجمن های شهرستان استفاده کرد.

وی به تشکیل جلسات متعدد استانی و شهرستانی برای ساماندهی کویر مرنجاب اشاره کرد و گفت: به دنبال این جلسات طی ابلاغی مدیریت منطقه به فرمانداری شهرستان واگذار شد.

وی ادامه داد: فرمانداری این شهرستان هم طی حکمی مسئولیت ساماندهی منطقه مرنجاب را برای یکسال به شرکت توسعه و عمران پایدار سپرد که این شرکت هم طی ماههای گذشته اقداماتی جهت ساماندهی منطقه انجام داده است.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال استان اصفهان و در مجاورت با شهرستان آران و بیدگل به دلیل چهار فصل بودن و اعتدال نسبی هوا، تنوع جاذبه های گردشگری، تنوع گونه های جانوری و پوشش گیاهی از زیباترین و منحصر به فرد ترین کویرهای جهان محسوب می شود و امروزه این کویر بکر بر تارک داشته های خود به چهار تحفه ارزشمند از جمله کاروانسرای شاه عباسی، دریاچه نمک، جزیره سرگردان و تپه های شنی می بالد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.