باحضور رییس جمهور

افتتاح 81 کیلومتر بزرگراه با حضور رئیس جمهوری

81 کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان امروز با حضور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس در محل فرودگاه بین المللی زاهدان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم گفت : این بزرگراه ها شامل قطعه یک بزرگراه زاهدان - زابل به طول 28 کیلومتر از سمت شهر زاهدان تا کوله سنگی با اعتبار 690 میلیارد ریال و قطعه هفت بزرگراه زابل - زاهدان به طول 21 کیلومتر از سمت شهر زابل تا منطقه لوتک با اعتبار 315 میلیارد ریال و قطعه یک بزرگراه زاهدان - بم به طول 32 کیلومتر از سمت شهر زاهدان تا منطقه تله سیاه با اعتبار 250 میلیارد ریال است.

مسعود مالکی بیان کرد: از سال 92 تا کنون جمع اعتبارات ابلاغی ملی و استانی در بخش راه 9 هزار و 410 میلیارد ریال (941 میلیارد تومان) بوده که سه هزار و 260 میلیارد ریال آن تخصیص یافته در صورتی که اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با انجام 478 پروژه در حوزه راه با اعتبار چهار هزار و 820 میلیارد ریال ( 482 میلیارد تومان) حدود یک و نیم برابر مبلغ تخصیص یافته عملکرد داشته است.

وی افزود: در هفته دولت و دهه فجر امسال در حوزه راه 267 کیلومتر راه روستایی، 273 کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت راههای اصلی - فرعی و روستایی در قالب 105 پروژه و با اعتبار 2 هزار و 300 میلیارد ریال ( 230 میلیارد تومان ) به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد : در سال 1394 طرح مطالعات باند دوم بزرگراه چابهار - زاهدان به اتمام رسیده و مراحل فنی و تصویب طرح در وزارتخانه انجام شده و برای اخذ کمیسیون ماده 215 به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

افتتاح پروژه های عمرانی باحضور رییس جمهور

امیر امینی معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی استان سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس‌جمهور و دیگر اعضای هیئت دولت در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: افتتاح باند دوم فرودگاه بین‌المللی زاهدان به طول 4 هزار و 290 متر از جمله پروژه‌های عمرانی مهمی است که امروز افتتاح می‌شود.

وی افزود: افتتاح این باند افزایش ایمنی پرواز و امکان ارائه خدمات به پروازهای عبوری از این فرودگاه استراتژیک را فراهم کرده و همچنین در حال حاضر امکان پارک 7 هواپیمای پهن پیکر و 10 هواپیمای متوسط در این فرودگاه فراهم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تاکنون 60 میلیارد تومان اعتبار جهت افتتاح باند دوم فرودگاه هزینه شده و 10 میلیارد تومان اعتبار تکمیلی هم در نظر گرفته شده که در آینده نزدیک جهت توسعه آن تزریق می‌شود.

امینی با اشاره به آماده‌سازی 81 کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان جهت بهره‌برداری، افزود: قطعه یک و 7 بزرگراه زاهدان- زابل با 140 میلیارد تومان اعتبار و افتتاح 32 کیلومتر از پروژه احداث بزرگراه زاهدان- بم با اعتبار 25 میلیارد تومان از جمله این پروژه‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: راه‌اندازی مجدد خط هوایی "تفتان ایر" دیگر پروژه‌ای است که امروز با فرمان رئیس‌جمهور انجام می‌شود
این شرکت سال 81 به ثبت رسیده و سال 83 با دو هواپیما آغاز به کار کرد. در سال 91 کل سهام خط هوایی "تفتان ایر" به بخش خصوصی واگذار شد و امسال با 2 فروند هواپیمای "MD" مجدد احیا شد و امروز آغاز به کار می‌کند.

رئیس‌جمهور در ادامه مراسم، فرمان افتتاح این پروژه‌ها را به‌صورت ویدئو کنفرانس در زاهدان صادر کرد و این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیدند.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 اداره کل راه و شهرسازی در زاهدان مرکز این استان و ایرانشهر است.

راههای ارتباطی شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان و محورهای ارتباطی ایرانشهر، دلگان، فنوج، سرباز، قصرقند، نیکشهر، کنارک و چابهار در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان (ایرانشهر) قرار دارند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار