نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران:

دستیابی به رشد اقتصادی 6 درصدی نیازمند جذب سرمایه است/ حمایت از شرکت های دانش بنیان باید در دستور کار نظام قرار گیرد

جهانگیری گفت: توجه به شرکت های دانش بنیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است به گونه ای که در بودجه سال آتی نیز اعتباراتی برای این بخش تخصیص داده شده و اتاق بازرگانی نیز برای حمایت از این بخش اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مهدی جهانگیری نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه پس از برجام شرایط ویژه ای برای کشور ایجاد شد، افزود: بعد از امضا این توافق نامه دریچه جدیدی در تعامل با دنیا به روی ایران گشوده شد و امید است نتیجه برگزاری این نشست ها به یک خروجی مناسب منتهی شود.

وی با بیان اینکه ایران دومین قدرت برتر منطقه محسوب می شود، افزود: کشور ما به لحاظ برخورداری از نیروی انسانی جوان و شرایط استراتژیک در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی می تواند بازار مناسبی برای دیگر کشورها تلقی شود.

به گفته جهانگیری دستیابی به رشد نسبی 6 درصدی در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده که به منظور تحقق این امر می بایستی زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذاری فراهم شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین عنوان کرد: توسعه صادرات غیر نفتی ازجمله سیاست های مهم دولت بوده و شرایط باید به گونه ای باشد که تمام ارکان نظام خود را در جهت این حرکت بزرگ مجهز کند.

وی تصریح کرد: طی سال های اخیر بخش خصوصی توانست برای اولین بار شاهد تراز تجاری مثبت باشد که این امر به توجه دولت برای استفاده از نیروهای انسانی، آموزش و اتصال حلقه آموزش صنعت منجر شد.

جهانگیری با بیان اینکه توجه به رشد، توسعه و آموزش نیروهای کار باید در دستور کار همگان قرار گیرد، افزود: حمایت از شرکت های دانش بنیان مسئله مهمی بوده، به گونه ای که در بودجه سال آتی اعتباراتی برای این شرکت ها تخصیص داده شد و اتاق بازرگانی تهران نیز به منظور حمایت از این بخش، اعلام آمادگی کرده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: انتظار ما از دولت و تمامی ارکان نظام ایجاد بسترهای لازم جهت ایفای نقش شرکت های مذکور بوده و امید است برگزاری این نشست ها و امضا توافق نامه ها بتواند زمینه همکاری مشترک و بلند مدت را فراهم کند و همچنین اتاق بازرگانی تهران توجه به این شرکت های پربازده را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در پایان بیان کرد: با عضویت این شرکت ها در اتاق تهران می توان زمینه را جهت استفاده از دانش آنان جهت رشد اقتصاد کشور کمک گرفت و امیدواریم با برنامه ریزی های مدون شاهد پروژه مناسب باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار