جان میجر دولت انگلیس را به عدم صداقت در مورد برکسیت متهم کرد

نخست وزیر پیشین انگلیس، دولت ترزا می را به عدم صداقت با مردم در رابطه با آثار منفی خروج این کشور از اتحادیه اروپا متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان میجر نخست وزیر محافظه کار پیشین انگلیس طی سخنانی در اندیشکده چتم هاس و در آستانه شروع مذاکرات برکسیت از سوی دولت ترزا می، گفت: من با یک نگرانی فزاینده، به آنچه به مردم انگلیس در رابطه با آینده ای غیر واقعی و خوش بینانه از سوی طرفداران برگزیت القا می شود، می نگرم.
 
آنها به مشکلات اشاره ای نمی کنند، به طوری که هیچ تبعاتی ندارد اما به فرصت ها بیش از حد معقول توجه می کنند.

وی از دولت «ترزا می» خواست تا نسبت به دشواری هایی که در جریان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مطرح است، واقع بین باشد.

میجر بیان داشت: 'به ما می گویند که کشورهای خارجی صف بسته اند تا با ما تجارت کنند و روزهای خوشی در انتظار ماست. این اظهارات به نظر وسوسه انگیز می رسد و امیدوارم که به واقعیت تبدیل شود؛ اما من در این رابطه تردید دارم.'

میجر به نخست وزیرانگلیس هشدار داد که در مذاکره با طرف های اروپایی رویکرد نرمی را اتخاذ کند و افزود: بر اساس تجربه من، بهترین نتیجه زمانی حاصل می شود که مذاکرات با حسن نیت صورت گیرد.

وی خاطر نشان ساخت: خیلی راحت تر می توان با یک دوست تا یک همسایه خشن به توافق رسید.

نخست وزیر پیشین انگلیس با بیان اینکه «جو تندی علیه برگزیت در اتحادیه اروپا جاری است» افزود: اما با مقداری خوشرویی و لفاظی های کمتر، بهتر می توان از منافع انگلیس دفاع کرد.

جان میجر اضافه کرد: اگر کسی تصور می کند که اروپا به تمام خواسته های ما تن می دهد و بابت خروج مان از اتحادیه اروپا پولی نمی گیرد، به شدت در اشتباه است.

این سیاستمدار انگلیسی با اشاره به هزینه های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که پیشتر از سوی سفیر سابق انگلیس در اتحادیه اروپا، 60 میلیارد یورو برآورد شده بود، بیان داشت: تردید دارم که چنین رقمی دقیق باشد اما به هر روی هزینه برگزیت بالا و ناخوشایند خواهد بود.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار