اصفهان؛

اولین طرح دانشگاهی در رابطه با ریزگردها دردانشگاه آزاد اسلامی اصفهان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: هفته گذشته رئیس‌جمهور به معاون اول خود دستور استفاده از طرح ریزگردها را داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید محمد امیری  امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی مهندس اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان رتبه دوم را در بخش تربیت مهندس و فارغ‌التحصیلان مهندسی در ایران دارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با تمام توان در اختیار مدیران شهری خواهد بود تا در فعالیت‌های مختلف سازمان‌های مربوطه را همراهی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) تصریح کرد: بحث ریزگردها و سیل از جمله مشکلاتی است که اخیراً برای هم‌وطنان ایجاد شده که مهم‌ترین آن بحث آلودگی هوا در استان‌های مانند خوزستان، اصفهان و دیگر کلان‌شهرها است.

وی با بیان اینکه اتفاقاتی در خصوص گرد و غبار در استان خوزستان وجود دارد که این شرایط نیز به صورت بالقوه در استان اصفهان وجود دارد که در صورت عدم توجه به آن باید شاهد خسارات جدی باشیم، تأکید کرد: کویر پیش روی کرده و تا نزدیکی‌های این دانشگاه آمده و مشکلاتی را مانند قطعی آب به وجود آورده است.

امیری با بیان اینکه پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش اولین طرح دانشگاهی در رابطه با ریزگردها  توسط دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان ارائه شد، ادامه داد: این طرح به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری اصفهان و سازمان محیط‌زیست این طرح را فرستاده شد و هفته قبل رئیس‌جمهور به معاون اول خود دستور استفاده از این طرح را داد.

وی با بیان اینکه قرار شده تا طرح مقابله با ریزگرد در فضایی بالغ‌بر 3 هزار هکتار در استان خوزستان اجرا شود، ادامه داد: روز گذشته در سازمان محیط‌زیست برای این طرح دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد که این سازمان اعلام کرد تا کنون هیچ یک  از دانشگاه‌ها نتوانستند چنین طرحی را ارائه دهند و تصویب شد تا در 300 هکتار از زمین‌های اطراف فرودگاه اصفهان نیز استفاده شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) خاطرنشان کرد: حاضر هستیم تا با کمک مدیران شهری طرحی که پیرامون ریزگردها در این دانشگاه ارائه شده است را در نقاط مختلف استان اصفهان اجرا کنیم.

وی در پایان بیان کرد: در موقعیت‌های مختلف که دانشگاه نیاز به همکاری داشته مدیران شهری اعم از شورای شهر و شهرداری اصفهان نهایت همکاری را با این دانشگاه داشته‌اند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار