معاون وزیر امور خارجه هند فردا به آمریکا می‌رود

معاون وزیر امور خارجه هند به منظور گفتگو در خصوص حفظ امنیت اتباع هندی ساکن آمریکا فردا به واشنگتن سفر می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، "سابراهمانیام جایشانکار"، معاون وزیر امور خارجه هند، سفر 4 روزه خود به آمریکا را برای گفتگو با مقامات ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، فردا (سه شنبه) آغاز می کند.

وی قرار است در خصوص مسئله "روادید H1B" و همینطور حفظ امنیت اتباع هندی ساکن آمریکا با مقامات این کشور مذاکره کند. روادید H1B نوعی روادید است که به شرکت های آمریکایی اجازه می دهد کارگران خارجی با استعداد را استخدام کنند.

همچنین قرار است در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی در راستای منافع هر دو کشور گفتگوهایی صورت گیرد. جایشانکار در این سفر با "پال رایان"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و "نانسی پلوسی"، رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ملاقات خواهد کرد.

به دنبال تیراندازی مرگبار به یک مهندس هندی‌تبار در ایالت کانزاس آمریکا، نگرانی هایی در خصوص امنیت اتباع هندی ساکن آمریکا بوجود آمده است.

هند پیشتر هم در خصوص مسئله روادید کارگران مهاجر در آمریکا ابراز نگرانی کرده بود. "نارندرا مودی"، نخست وزیر این کشور پیشتر در نشستی که با نمایندگان کنگره داشت در خصوص نقش مهاجران هندی با استعداد در اقتصاد آمریکا سخن گفت و از واشنگتن درخواست کرد تصمیم متوازنی در خصوص این افراد با مهارت اتخاذ کند.

آمارها نشان می دهد آمریکا هر ساله حدود 65 هزار روادید برای کارگران مهاجر با استعداد صادر می کند که بیشتر این سهمیه را هندی ها به خود اختصاص می دهند. تصمیم جدید دولت آمریکا در خصوص استخدام شهروندان آمریکایی به جای اتباع دیگر کشورها نگرانی هایی را در سراسر جهان بوجود آورده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار