تهدید تروریسم در انگلیس در بالاترین سطح در 40 سال گذشته

یک مؤسسه مبارزه با تروریسم در انگلیس در خصوص خطری که از جانب گروه تروریستی داعش این کشور را تهدید می‌کند، هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، یک مؤسسه مبارزه با تروریسم در انگلیس اعلام کرد از زمان فعالیت کمپین بمب‌گذاری ارتش جمهوری‌خواه ایرلند در دهه 1970، انگلیس اکنون با بالاترین تهدید تروریسم مواجه است.

"مکس هیل"، یکی از بازرسان این مؤسسه با مقایسه تروریستهای داعش و ارتش جمهوری‌خواه ایرلند گفت: "تروریستها در حال برنامه ریزی برای هدف قرار دادن شهرهای انگلیس هستند و این موضوع نباید نادیده گرفته شود. بنابراین من فکر می کنم که تهدید تروریسم که در حال حاضر در انگلیس وجود دارد همانند همان تهدیدی است که لندن را در دهه 70 میلادی در دوره فعالیت نیروهای ارتش جمهوری خواه ایرلند تهدید می کرد."

وی در مصاحبه با روزنامه تلگراف افزود: این نگرانی وجود دارد که صدها نفر از اتباع انگلیس که برای پیوستن به گروه تروریستی داعش کشور را ترک کرده اند، با ایدئولوژی های افراطی به کشور بازگردند. ما می دانیم که در حال حاضر دستکم صدها شهروند انگلیسی به کشور بازگشته اند و یا در راه بازگشت به کشور هستند.

ارتش جمهوری‌خواه ایرلند – که انگلیس آن را یک گروه تروریستی می‌داند – برای بازپس‌گیری ایرلند از انگلیس و سپس برای اتحاد دو ایرلند شمالی و جنوبی تشکیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار