ارومیه؛

تجلیل از پیشکسوتان امور تربیتی آذربایجان غربی

آیین تجلیل از پیشکسوتان امور تربیتی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در این آیین اظهار کرد: مهمترین محور و اساس ترین مساله در تربیت و تاثیر گذاری آن استفاده از مربیان تربیت شده است.

حجت السلام قریشی، دلسوزی، رافت و داشتن روحی لطیف را لازمه شخصیت مربیان تربیتی دانست و افزود: همه معلمین مخصوصا معلمین تربیتی در محیط تعلیم و تعلم باید مهربان باشند در غیر این صورت اثر گذاری کمتری در دانش اموزان خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: تدبر در آیات الهی و توجه به آموزه های دینی به عنوان مهمترین مرجع در موضوع تربیت ضروریست.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: حضرت فاطمه (س) فرزندانی را تربیت کردند که همه ما مدیون این مدیریت بهینه هستیم؛ ایشان با امکانات اندک فرزندانی شایسته را تربیت کردند که جامعه مسلمانان امروز مدیون آنان هستند؛ زندگی این دو بزرگوار الگویی بهینه برای ماست و باید تلاش کنیم چنین منش و روشی را پیش رو داشته باشیم.

«قدرت اله قاسمی» معاون پرورشی و امور فرهنگی آموزش و پرورش استان، نیز با بیان اینکه 300نفر از خادمان عرصه تربیتی امروز در محفل تجلیل از پیشکسوتان حضور دارند؛ اظهار کرد: هزاران ماموریت طاقت فرسا را مربیان امور تربیتی به جان خریده اند تا درخت انقلاب تناور می شود و واژه زيباي امور تربيتي با وجود مربيان پرورشي معنا مي شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش موثرترین نهاد تربیتی است؛ افزود: عالی ترین میراث فرهنگی تربیت است که مقصد انبیای الهی نیز به این امرمهم بوده است و تربیت سر منزل مقصود ائمه و اولیا الهی بوده است.

قاسمی ادامه داد: در این عصر که عصر هویتهای گمشده و سنت گریزی را در چشمان همه ترسیم می کند تربیت جایگاهی ویژه دارد و برای دستیابی به رستگاری باید مسیر تربیت صحیح گام برداشت.

این مقام مسئول با تقدیر از نماينده ولي فقيه در استان به خاطر نگاه ويژه به مجموعه امور تربيتي گفت: مدير كل آموزش و پرورش استان امروز عنوان پرسابقه ترين مربي پرورشي استان را همراه خود دارند و به اين دليل توجه و عنايت خاصي به فعاليت هاي پرورشي دارند.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.