رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تشریح کرد؛

تفکیک وظایف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راه

داوود کشاورزیان گفت: وظیفه مدیریت راه‌ها با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مدیریت ترافیک و انسدادها نیز از سوی پلیس‌راه اعلام می‌شود و اطلاع‌رسانی سازمان راهداری در این خصوص نیز بر اساس اطلاعات دریافتی از جانب پلیس است.

تفکیک وظایف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص زمان اجرای طرح «شبکه سیر» در کشور اظهار داشت: آیین‌نامه جدید شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر برای فعالیت حدود ۲۵۰۰ شرکت مسافربری به‌عنوان شخصیت حقوقی مستقل در قالب تعدادی شبکه سیر هم‌نام (برند) ابلاغ‌شده و بخشی از آن در حال اجرا است و متقاضیان تأسیس شرکت، شعبه و نمایندگی در چارچوب این آیین‌نامه اقدام می‌کنند.

وی بابیان اینکه «نمی‌توان با اعمال قانون شرکت‌های موجود را ملزم به فعالیت در شبکه سیر کرد» افزود: بنا به درخواست انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر تشکیل شرکت‌های هم‌نام به سال آینده موکول شد تا شرکت‌ها فرصت کافی برای انعقاد قرارداد داشته باشند و اقدامات و مقدمات موردنیاز را فراهم کنند. 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره تولیت راه‌ها گفت: وظیفه مدیریت راه‌ها با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مدیریت ترافیک بر عهده پلیس راه است و انسدادها نیز از سوی پلیس‌راه اعلام می‌شود و اطلاع‌رسانی سازمان راهداری در این خصوص نیز بر اساس اطلاعات دریافتی از جانب پلیس است و نمی‌توان با بازگشت به گذشته، تصمیم گرفته شده را زیر سؤال برد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به میزان منابع مالی سازمان راهداری بیان داشت: در سازمان راهداری سهم منابع داخلی حدود ۳۵ درصد و نزدیک به ۶۰ درصد منابع دولتی است و علی‌رغم تحقق ۹۰ درصدی منابع داخلی که بعد از هزینه‌های جاری و روزمره به امور نگهداری راه‌ها اختصاص‌یافته است، متأسفانه در بخش بودجه عمرانی دولت، توفیق چندانی نصیب سازمان نشده است.

کشاورزیان بیان کرد: از ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب، حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان به‌صورت نقدی و هچنین اسناد خزانه به سازمان راهداری اختصاص‌یافته است که اسناد خزانه مربوط به بدهی‌های گذشته و برخی از بدهی‌های جاری است. لذا درمجموع به لحاظ اعتبارات در بخش ملی و استانی در تنگنا قرار داریم و انتظار ما این است که دولت و مجلس راهکاری پایدار برای نگهداری راه‌ها به‌عنوان امری جاری و مستمر و در ارتباط با ایمنی راه و ایمنی تردد ناوگان عمومی و شخصی در نظر بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بودجه تجهیز راهدارخانه ها تصریح کرد: ردیفی در قانون بودجه برای تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع ماده ۱۲ مدیریت بحران در اختیار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار دارد که مشابه سایر ردیف‌های اعتباری سازمان در  حد ۲۰ درصد تخصیص داده شد.

وی در پایان یادآور شد: اخیراً نامه‌ای با امضا وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی برای تخصیص اعتبار از ماده ۱۲ به میزان ۲۵۰۰ میلیارد ریال برای قرار گرفتن در دستور کار دولت نوشته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار