بجنورد؛

احداث 268 واحد مسکن برای مددجویان

امسال 268 واحد مسکن شهری و روستایی برای مددجویان کمیته امداد استان احداث شده است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛عباس اهرابی مدیر کل کمیته امداد استان با بیان این که دو میلیارد و 500 هزار تومان برای این واحدها هزینه شده است ، گفت : برای 838 واحدمسکونی مددجویان تعمیر و بازسازی انجام شده است.

اهرابی افزود: در سال جاری 6 هزار و 153 نفر زیر پوشش بیمه های اجتماعی قرار گرفتند که 45 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی با اشاره به این که 14 هزار و 892 نفر از خدمات درمانی و بیمه ای استفاده کردند ، گفت : برای این تعداد هم بیش از 40 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است .

وی با بیان این که سال گذشته 2 هزار نفر در نوبت دریافت جهیزیه بودند ، اظهار کرد : امسال تمامی زوج های زیر پوشش کمتر از چند روز مبلغ جهیزیه خود را دریافت کردند و هم اکنون صف نوبت دریافت جهیزیه و وام شکسته شده است.

اهرابی افزود: در سال جاری یک هزار و 826 فقره جهیزیه با 35 میلیار ریال و 2 هزار و 640 فقره وام ضروری با 40 میلیارد ریال نیز به مددجویان پرداخت شده که این امر توسط کمک خیران بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان گفت: وام های ضروری 20 تا 50 میلیون ریال نیز صفی ندارد و متقاضیان به سرعت می توانند برای رفع مشکل خود اقدام کنند.

وی در خصوص طرح اکرام ایتام و محسنین گفت: هم اکنون چهار هزار یتیم زیر پوشش طرح اکرام هستند که خیران به طور متوسط ماهانه 140 هزار ریال به حساب آنان واریز می کنند.

اهرابی با اشاره به مریضی ، از کار افتادگی و متارکه والدین فرزندان یتیم اظهار کرد : خیران در این طرح نسبت به سایر طرح ها مشارکت کمتری دارند و در سال جاری 16 میلیارد ریال کمک کرده اند اما نیاز به مشارکت بیشتر داریم.

وی با بیان این که در حال حاضر 10 درصد مددجویان کمیته امداد استان از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند، گفت : در سال جاری 522 خانوار ورودی جدید داشته ایم.

گفتنی است : هم اکنون حدود 10 درصد جمعیت استان زیر پوشش کمیته امداد استان هستند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.