خواستگار کينه جو دستش رو شد

خواستگار کینه جو که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان در فضای سایبر کرده بود دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ "حسین بیات مختاری" فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی انتشار تصاویر خانمی جوان در شبکه اجتماعی اینستاگرام تیمی از کارشناسان پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.


وی افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد فردی ناشناس با ایجاد یک صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و ارسال تصاویر خصوصی و خانوادگی به همسرش که به تازگی ازدواج کرده موجب هتک حیثیت و اختلافات خانوادگی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور تصریح کرد: در ادامه تحقیقات از شاکی مشخص شد در شهریور ماه سال جاری لپ تاپ، کارت‌های عابر بانک و مقادیری طلا از داخل خودرو وی سرقت شده است.

سرهنگ "حسین بیات مختاری"گفت: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی عامل انتشار تصاویر خصوصی را که خواستگار قبلی شاکی پرونده است شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور افزود:متهم در مواجهه با ادله دیجتالی لب به اعتراف گشود و با ندامت از فعل مجرمانه اش اظهار داشت پس از چند مرحله خواستگاری و جواب رد، پس از تعقیب وی در حالی که درب خودرو وی باز بود لپ تاپ و دیگر وسایل را سرقت با هدف انتقام گیری یک صفحه جعلی در اینستاگرام ایجاد و عکس‌های خصوصی اش را در این صفحه پس از اشتراک گذاری برای همسرش ارسال کردم.

سرهنگ "حسین بیات مختاری" با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: فضای سایبری مکانی برای عقده گشایی و کینه جویی نیست و هیچ رد پایی از چشم تیزبین پلیس دور نخواهد ماند و هر کسی که به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در محیط مجازی کند بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری تصاویر شخصی و خانوادگی خود در گوشی‌های تلفن همراه و رایانه خودداری کرده و به هیچ عنوان گوشی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و همواره از کدهای امنیتی برای جلوگیری از سرکشی افراد غیرمجاز در گوشی‌های خود استفاده کنید.

انتهای پیام// م. ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار