جان برنان: فرمان منع مسافرت ترامپ آمريکا را امن‌تر نمی‌کند

رئيس سابق سيا گفت فرمان منع مسافرت رئیس جمهور آمریکا، این کشور را امن تر نمی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ جان برنان طی مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز در پاسخ به سوال مجری شبکه که گفت بر اساس گزارش برخی رسانه ها، کاخ سفید از روسای دو کمیته اطلاعاتی خواسته است که از گزارشهای مربوط به تحقیقات درباره تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه دفاع و حمایت نکنند، نظر شما در این رابطه چیست، گفت: من درباره موضوعات گفتگوهای آنها با رسانه ها چیزی نمی دانم و من احترام قابل توجهی برای سناتور بور که رئیس کمیته سنا است و قرار است که تحقیقاتی در این رابطه انجام دهد، قائل هستم.
 
وی افزود: معتقدم که این موضوع مهمی است که تحقیقات با حمایت دو حزب انجام شود. اگر تنها یک حزب این کار را انجام دهد آنگاه آن حزب، هدایت این تحقیقات را به دست خواهد گرفت و به نفع خود عمل خواهد کرد و این موضوع نمی تواند نتایجی را که مردم آمریکا به آن نیاز دارند و شایسته مشاهده آن هستند در بر داشته باشد.
 
برنان گفت: امیدوارم که آنها درباره حقیقت موجود آگاه باشند و تنها نگران محتوای مباحثی که با رسانه ها داشته اند نباشند. به نظرم سناتور بور اهمیت مسئوولیت هایش را به خوبی تشخیص می دهد و تا مادانی که وارنر معاون وی هم این موضوع را تشخیص دهد، حقیقتا امیدوارم که آنها این تحقیقات را با قدرت و حمایت قابل توجه دو حزب پیگیری کنند.
 
در ادامه مجری شبکه پرسید: کاخ سفید همچنین اعلام کرده است که آنها با کومی رئیس اف بی آی درباره تحقیقات در جریان گفتگو کرده اند و او به آنها گفته است که این مطالب ربطی به تماس های مقامات دولت ترامپ با روسیه ندارد. آیا معتقدید که جیمز کومی رئیس اف بی آی به خوبی از تحقیقاتی که در دست انجام است، آگاه است، گفت: من احترام زیادی برای شایستگی و درستی جیمز کومی قائل هستم.
 
من تجربه همکاری با کومی را دارم. به نظرم او هیچگونه سازشی درباره تحقیقات در جریان انجام نخواهد کرد. معتقدم هر فردی که با توجه به حقایق موجود درباره آنچه که بین مقامات روسیه و مقامات آمریکا در زمان انتخابات گذشته است، اظهار نظر می کند، این اظهار نظر بسیار ناپخته و زودهنگام است.
 
برنان گفت: اما کاخ سفید نیاز دارد که این موضوع را درک کند که تعامل با اف بی آی درباره تحقیقات جنایی موضوعی است که حقیقتا آنها باید شفاف عمل کنند. زمانی که من به مدت چهار سال در کاخ سفید حضور داشتم و سپس به سی آی ای آمدم هرگونه تماس بین کاخ سفید و اف بی آی درباره تحقیقات جنایی خلاف قانون بود.
 
این نه تنها به خاطر ناشایستگی این موضوع بود بلکه این موضوع به خاطر ظاهر عمل بود زیرا این موضوع می توانست برای افرادی که خارج از کاخ سفید بودند نوعی دخالت کاخ سفید در تحقیقات را متبلور کند.
 
در ادامه مجری شبکه پرسید: بنابراین، این اقدامی عادی نیست. این نبایستی اتفاق بیفتد. زمانی که شما خدمت می کردید کاخ سفید هرگز از شما در این رابطه درخواستی نکرد، گفت: من هرگز این کار را به درخواست کاخ سفید انجام ندادم و کاخ سفید هم در این رابطه درخواستی به من نداد.
 
به طور ویژه اگر این نوعی تحقیقات است این موضوع با پیچیدگیهایی همراه است و می تواند با افرادی که هم اکنون در کاخ سفید حضور دارند مرتبط باشد. در ادامه مجری شبکه پرسید: ما با دیوید نونس رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان هفته گذشته گفتگو کردیم.
 
واکنش شما به اظهارات وی چیست، گفت: معتقدم که اتهام زنی به افرادی که مسئوول درز این اطلاعات هستند کمک کننده نیست. معتقدم که ما باید بین افشای اطلاعات طبقه بندی شده فرق قائل شویم. این اقدامی است که خلاف قانون است.
 
معتقدم که درز مذاکراتی که در دولت صورت می گیرد هم اقدامی خلاف قانون است. تا آنجایی که درز اطلاعات طبقه بندی شده نگران کننده است. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار