ایلام؛

کسب 293 مدال از مسابقات ملی و بین المللی

ورزشکاران زن استان در رشته های مختلف، امسال و در رویدادهای ورزشی موفق به کسب 132 مدال ملی، 59 مدال بین المللی و 102 مدال آسیایی شدند.

کسب 293 مدال از مسابقات ملی و بین المللیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: از این تعداد مدال ملی، 71 مدال در رشته های رزمی، 45 مدال در رشته کاراته، 2 مدال در تیراندازی، یک مدال در رشته اسکیت، 2 مدال در رشته های ورزشی جانبازان و نابینایان، 6 مدال در دو و میدانی و پنج مدال در رقابت های تکواندو در بخش انفرادی مسابقات کشوری بدست آمده است.  

شهناز قبادی بیان کرد: بانوان ورزشکار این استان امسال همچنین در مسابقات بین المللی کاراته توانستند 59 مدال بین المللی و در مسابقات آسیایی نیز 102 مدال رنگارنگ و مقام های اول تا سوم را در رشته های مختلف کسب کنند. 

قبادی اظهارکرد: ورزش بانوان امسال موفقیت های چشمگیری در رشته های مختلف ورزشی در سطح ملی و بین المللی کسب کردند و این نشان دهنده ظرفیت بالای ورزشکاران زن در استان است و مسئولان باید برای شناسایی ورزش استان و موفقیت های بیشتر توجه ویژه تری به ورزش بانوان داشته باشند. 

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان افزود: امسال 50 درصد اعتبارت تخصیص یافته به اداره کل ورزش و جوانان استان در بخش ورزش بانوان هزینه شده است. 

قبادی با بیان اینکه از 35 هیات ورزشی بانوان، 30 هیات در استان ایلام فعالیت دارند، یادآورشد: فعال ترین و مقام آورترین رشته های ورزشی بانوان در ایلام تیراندازی، هاکی، فوتبال، کونگ فو، بدمینتون، کاراته، کبدی، اسکیت، والیبال، رزمی و کوهنوردی است. 

وی عنوان کرد: هشت هزار و 673 ورزشکار سازمان یافته در بخش بانوان در استان فعالیت دارند که همه این افراد تحت پوشش بیمه هستند و فعالیت ورزشی مستمر دارند، امسال در رویدادهای مختلف ورزشی ورزشکاران زن استان موفق به کسب 132 مدال ملی، 59 مدال بین المللی و 102 مدال آسیایی شدند.


انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.