اردبیل؛

اهدای اعضای بدن بانوی 39 ساله اردبیلی به بیماران نیازمند

به رسم حس ایثار و از خود گذشتگی اعضای بدن خانم 39 ساله مرگ مغزی به هموطنان نیازمند اهدا شد تا هفتاد و دومین اهدای عضو در اردبیل به ثبت برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در یک اقدام خداپسندانه خانواده مرحوم بندعلیزاده اعضای بدن بانوی 39 ساله خود را که دچار خونریزی مغزی شده بود به بیماران نیازمند اهدا کردند.

مولایی افزود: اعضای بدن این بانوی 39 ساله که بعد از بستری در بیمارستان علوی اردبیل و تشخیص مرگ مغزی به هموطنان اهدا شد شامل کبد، کلیه و قلب وی بود برای پیوند به بیمارستانی در تهران منتقل شد.

با این اهدای عضو در استان اردبیل با 72 پیوند اعضا و اهدای عضو، اردبیل یکی از استان های پییشرو در کشور است که توانسته در احیاء و حیات بخشیدن به بیماران چشم انتظار پیوند اعضا موفق عمل کند.

قریشی پزشک معالج این بیمار نیز گفت: خانم وجیهه بندعلیزاده با مراجعه به بخش اورژانس و انجام آزمایشات لازم توسط همکاران تشخیص داده شد دچار خونریزی مغزی شده و سطح هوشیاری بسیار پایینی دارد در طی 48 ساعت بعد متوجه مرگ مغزی این بانوی 39 ساله شدیم و با رضایت خانواده مرحوم با اهدای 7 عضو به هموطنان حیاط دوباره بخشید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار