حضور مسافران سرپایی در خطوط هوایی پاکستان!

یک هواپیمای خطوط هوایی پاکستان که از کراچی عازم عربستان بود اقدام به سوار کردن مسافر سرپایی کرد.

مسافر سرپایی در هواپیمای خطوط هوایی پاکستان!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، یک پرواز بین المللی خطوط هوایی پاکستان  که روز  20 ژانویه از کراچی عازم مدینه در عربستان سعودی بود، اقدام به سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت صندلی های هواپیما کرد.

ظرفیت هواپیمای بوئینگ 777 این پرواز 409 مسافر بود که در نهایت این پرواز با 416 مسافر از زمین بلند شد. لیست کامپیوتری مسافران این پرواز اشاره ای به مسافران اضافی نمی کند؛ با این حال، مسافران با به همراه داشتن کارت پرواز دست‌نویس، در راهروهای بین صندلی های هواپیما ایستادند و هواپیما بدون توجه به ایمنی مسافران راهی مقصد شد.

"انور عادل"، کاپیتان پرواز کراچی به مدینه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: زمانی متوجه حضور مسافر اضافی در هواپیما شدم که به دلیل فاصله زیاد از فرودگاه کراچی و ضرورت دامپینگ (آزادسازی) سوخت، امکان بازگشت وجود نداشت.

"دانیال گیلانی"، سخنگوی خطوط هوایی پاکستان به بی بی سی گفت: بررسی های اولیه درباره علل وقوع این اتفاق آغاز شده ولی تاکنون فرد یا گروه خاصی مسئولیت این بی‌قانونی را بر عهده نگرفته است.

بر اساس قوانین بین المللی، حمل مسافر اضافی و سرپایی در هواپیما نقض جدی مقررات ایمنی است. هر مسافر باید یک صندلی و ماسک اکسیژن داشته باشد؛ چراکه ممکن است بروز حالت احتقان (کاهش فشار هوا همراه با کمبود اکسیژن) در داخل هواپیما ضرورت استفاده از ماسک اکسیژن را تشدید کند.

خطوط هوایی پاکستان در سال گذشته میلادی با زیان 3 میلیارد دلاری مواجه شد و این رویه همچنان ادامه دارد. توزیع غذاهای کپک زده و فاسد در خطوط هوایی پاکستان امری شایع است. دسامبر گذشته نیز یکی از پروازهای خطوط هوایی پاکستان در نزدیکی "ابوت آباد" سقوط کرد و 48 مسافر آن جان باختند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار