تبریز؛

زندگی 400 هزار نفر در حاشیه شهر و بافت های فرسوده

طبق آمار و تعاریف حاشیه نشینی و بافت فرسوده، حدود 350 تا 400 هزار نفر در حاشیه شهر زندگی می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: حدود سه هزار واحد از این خانه ها باید جابجا و تعدادی از واحدها نیز نیازمند بهسازی و مقاوم سازی با دریافت پروانه از شهرداری دارند.
وی با بیان اینکه کلانشهر تبریز بیشترین حاشیه نشین را در استان دارد، ادامه داد: برای واحدهایی که نیاز به جابجایی دارند برنامه های لازم اتخاذ شده و دیگر شهروندان نیز باید جهت بهسازی و نوسازی و اخذ پروانه منازل خود به شهرداری ها مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: اگر این خانه ها نوسازی نشوند قابل سکونت و امن نیستند و در صورت وقوع زلزله ای ساکنین این منازل جان خود را ازدست خواهند داد.
معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: شهر تبریز یکی از شهرهای کشور است که بیشترین حاشیه نشین را به خود اختصاص داده و براساس طرح تهیه شده سه هزار خانه جابجا می شوند که در این راستا یک هزار واحد جایگزین شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری شهرداری و دیگر نهادها بقیه واحدها نیز جابجا خواهند شد و فضای موجود هم به فضای سبز تبدیل می شوند.
پورمهدی با اشاره به مصوبات کمیسیون ماده پنج در خصوص توانمندی این واحدها در نظر گرفته شده و شهرداری ها نیز با ارائه تخفیف ها و کاهش عوارض برای بازسازی در نظر گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه دولت برای کمک به حاشیه نشینان اقدام خوبی انجام داده است، گفت: ضروری است مالکان و صاحبان خانه ها در حاشیه شهرها و بافت های فرسوده نیز همت کنند.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.