پاور: روسیه تحت حاکمیت پوتین، تهدیدی جدی برای منافع آمریکاست!

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل علی رغم مطرح کردن ادعاهایی درباره روسیه، تلاش برای برقراری رابطه میان واشنگتن با روس‌ها را امری ضروری دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک‌تایمز به بهانه درگذشت ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، به بررسی لزوم ارتباط میان نمایندگان آمریکا و روسیه در این نهاد بین‌المللی پرداخته است. 

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در تفسیری به قلم سامانتا پاور، چورکین را یکی از موثرترین دیپلمات‌های جهان خواند.  

پاور، که خود از سال 2013 تا آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل بود، نوشت: درحالیکه چورکین همواره به دفاع از «اقدامات مرگبار» ولادیمیر پوتین در اوکراین و سوریه می پرداخت و دشمن آشکار من محسوب می‌شد، در عین حال یک دوست خوب و یکی از بهترین امیدها برای ارتقای همکاری ها بین آمریکا و روسیه بود. 

وی ضمن ابراز تاسف شدید برای درگذشت چورکین نوشت: متاسفانه اکنون تمجید از وی به منزله موافقت با «تهاجمات روسیه» تعبیر می‌شود. 

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در ادامه یادداشت خود مدعی شد: به اعتقاد من روسیه تحت حاکمیت پوتین، تهدیدی جدی برای منافع آمریکا محسوب می شود و افرادی که مانند دونالد ترامپ، پوتین را تمجید می کنند، کاملاً در اشتباه هستند؛ اما من همچنین معتقدم که تلاش برای برقراری رابطه با روس ها به طور انفرادی ضروری است. در واقع امنیت ما به توانایی مان برای فائق آمدن بر اختلاف ها - درک یکدیگر و در عین حال تلاش مشترک برای حل مشکلات بستگی دارد.    

نویسنده با بیان این که وی در دوران همکاری اش با چورکین در سازمان ملل اختلاف نظرهای زیادی با وی داشته است، افزود: اما در کل ما می‌دانستیم مجبوریم با یکدیگر همکاری کنیم و این کار را انجام می‌دادیم به عنوان مثال در زمینه اعمال تحریمهای شدید ضد کره شمالی، کمک به بسیج نیروها برای مقابله با بیماری ابولا و انتخاب دبیرکل جدید. 

پاور افزود: حتی زمانی که درباره یک موضوع مواضع ما با یکدیگر اختلاف زیادی داشت، ما همیشه با یکدیگر تماس می‌گرفتیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار