بجنورد؛

خود کفایی 14 خانوار هزار تحت حمایت کمیته امداد

از سال 90 تاکنون 14 هزار و 500 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان به خود کفایی رسیدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ ، عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد استان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : در سال جاری بیش از 14 هزار و344 طرح در زمینه اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به این که امسال هزار و 484 طرح فرصت شغلی برای مددجویان در حوزه های کشاورزی ،دامپروری ، شیلات ،صنایع دستی و فعالیت های صنعتی و خدماتی ایجاد شده است ، افزود :بیش از 21 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است .

اهرابی اظهار کرد: هم اکنون بیش از 32 هزار نفر از مددجویان استان مستعد اشتغال هستند و امسال بیش از سه هزار و 527 نفر به خود کفایی رسیدند.

وی به برگزاری جشن نیکوکاری که با شعار بهار همدلی، شکوه مهربانی در 18 ، 19 و 20 اسفند همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود ، گفت : این جشن در مدارس ، پایگاههای کمیته امداد و میعادگاه های نماز جمعه با همکاری صدا وسیما ، سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد استان برگزار خواهد شد .

وی تصریح کرد :جشن نیکو کاری با هدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه و برای فراهم کردن زمینه حمایت مادی و مالی خیران به اجرا می رسد تا کمک به اقشار نیازمند و تامین نیاز های آنها در آستانه سال جدید به صورت کیفی تر انجام شود .

وی استفاده از سامانه پیامکی با کد #058* 8877* آسان ترین روش برای کمک های مردم به محرومان بیان کرد و گفت :پیش بینی می شود امسال 2 میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری داشته باشیم .

مدیر کل کمیته امداد استان گفت :سال گذشته افزون بر یک میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی در جشن نیکو کاری جمع آوری شد .

وی با بیان این که در آستانه سال نو 5 هزار سبد کالا در مرحله اول بین خانواده های نیازمند توزیع شده است ، گفت :به زودی مرحله دوم توزیع این سبدها نیز آغاز می شود .

گفتنی است :جشن نیکوکاری در 882 پایگاه استان از 18 اسفند ماه الی 20بر پا می شود .

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.