تداوم ناکامی های تیراندازی با مدیریت جدید

ناکامی تیراندازان در کسب مدال مسابقات جهانی تیراندازی با وجود مدیریت جدید ادامه دارد.

تداوم ناکامی های تیراندازی با مدیریت جدید
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین دوره جام جهانی تیراندازی در سال 2017 به میزبانی هند از 4 اسفند ماه آغاز شد.
 
تیم تیراندازی کشورمان برای شرکت در این مسابقات با 8 ورزشکار در 2 رشته تفنگ و تپانچه به این رقابت ها اعزام شد. با وجود اینکه 4 روز از شروع این مسابقات گذشت اما ملی پوشان کشو رمان تاکنون موفق به کسب مدال در هیچ یک از رشته های تیراندازی نشدند.
 
از بین 8 تیراندازای که به مسابقات جهانی هند اعزام شدند الهه احمدی ،نجمه خدمتی، پوریا نورزویان و گلنوش سبقت الهی تجربه حضور در  المپیک ریو را داشتند که انتظار می رفت این تیراندازان در مسابقات جهانی بهترین علملکرد را داشته باشند اما نتایجی که تیراندازان کسب کردند برخلاف انتظارات  و بسیار و ناامید کننده بود.
 
 پوریا نوروزیان و حسین باقری نمایندگان ما در تفنگ بادی 10 متر مردان بودند که در ماده سه وضعیت نیز شرکت کردند. نورزیان پس از صعود به فینال با عنوان هفتمی به کارش پایان داد اما حسین باقری با کسب رتبه 13 از صعود به فینال باز ماند. همچنین این دو تیرانداز در رشته سه وضعیت هم شرکت کردند که در جایگاه های 10و 18 ایستادند و شانس صعود به فینال را از دست دادند.
 
 در تفنگ بادی بانوان هم نجمه خدمتی و الهه احمدی در خط آتش قرا گرفتند که خدمتی پس از صعود به فینال تفنگ بادی در جایگاه پنجم قرار گرفت و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند اما الهه احمدی که شرایطی بدتری نسبت به ملی پوشان دیگر داشت حتی به فنبال راه پیدا نکرد و با عنوان سیزدهمی به کارش پایان داد.
 
همچنین در تپانچه بانوان گلنوش سبقت الهی توانست به فینال راه پیدا کند اما مانند دیگر تیراندازان ایرانی که به فینال صعود کردند با رتبه هشتمی و به عنوان اولین تیرانداز خداحافظی زود هنگامی با فینال داشت و الهام هریجانی در جایگاه 20 قرار گرفت.
 
فدراسیون تیراندازی با وجود تغییراتی که در راس مدیریت از سوی وزارت ورزش داشت انتظار می رفت از حمایت های بیشتری برخوردار شود و شرایط ملی پوشان تیراندازی بهبود پیدا کند. اما هرگز این اتفاق نیفتاد و بیشتر ورزشکاران ومربیان از وضعیت موجود ناراضی هستند.
 
به نظر می رسد درگیری وزارت ورزش و جوانان با مهدی هاشمی ریاست سابق فدراسیون تیراندازی بیش از آنکه به نفع ورزش تیراندازی باشد جنگ مدیریتی بود و دوشغله بودن وی بهانه ای برای برکناری وی از ریاست فدراسیون تیراندازی شد که دود آن به چشم تیراندازان رفت.
 
تیراندازان در مسابقات جهانی هند انگیزه چندانی برای پرتاب تیرها به سمت سیبل نداشتند و این موضوع را امتیازاتی که کسب کردن مشخص بود و قول پاداش سرپرست تیراندازی هم در ایجاد روحیه  تیراندازان تاثیری نداشت.
 
در حالی که به گفته مسئولان فدراسیون ،تیراندازان برای شرکت در این مسابقات همه امکانات از جمله فشنگ در اختیار داشتند   اما مربیان تیم ملی نظر دیگری دارند و معتقدند امکانات تیراندازان برای تمرین در اردوها مناسب نیست و فشنگ محدودی در اختیار ورزشکاران قرار دارد همچنین رقبای ما در مسابقات جهانی در تمرینات روزانه بیش از 300 تیر می زنند اما تیراندازان ما با 50 تیر تمرین می کنند پس چه انتظاری از موفقیت تیراندازان در آوردگاه جهانی داریم.
 
ناکامی تیراندازان در نخستین مسابقات جهانی هند در سال 2017 تلنگری برای مدیریت جدید فدراسیون است تا برای حضور مقتدرانه در رقابت ها جهانی برنامه ریزی قوی تری داشته باشند و رقابت با حریفان قدرتمند جهانی نیازمند اردو های بلند مدت و بازی های تدارکاتی متعدد دارد.
 
به هر حال باید دید مدیریت جدید که از حمایت وزارت ورزش و جوانان برخوردار است چه تدبیری برای خروج بحران تیراندازی دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار