اصفهان؛

عطر خوش سامرا در بافران پیچید

با ورود در های حرمین امامین عسکریین(ع) به بافران نایین عطر و بوی خوش سامرا در این شهر پیچید .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مردم این شهرکه سالها عشق زیارت حرم های مطهر را دردل می پروراندند حال با ورود درب های حرمین عسکریین(ع) لحظاتی دلهای خود را روانه دیار سامرا ، نجف و کربلا کرده و از مولایشان برآورده شدن حاجات را طلب کردند.

عاشقان اهل بیت(ع) در بافران همچون دیگر مناسبت های مذهبی خاص، ساعتی پیش از آمدن این «درها» با شوری وصف ناپذیر در حسینیه بافران حضور یافتند و با احترام و علاقه ای خاص ،در فضایی آکنده از معنویت که با صدای خوش مداح اهل بیت (ع) عجین شده بود، دلهای خود را روانه کربلا ،نجف ،کاظمین و سامرا کردند.

دوستداران اهل بیت (ع) خالصانه و با پای ارادت و عشق و دیدگانی گریان و دلهایی پر از حاجت آمده بودند تا با تبرک این درها به صاحبان حرم بگویند که تا چه اندازه دلتنگ ظهور منجی هستند، دلتنگ کسی که با آمدنش بوی خوش عدالت را در جهان بگستراند و ریشه بی عدالتی را بخشکاند .

عطر خوش سامرا در بافران پیچید

مردم مومن و ولایتمدار بافران با اهدا نذورات خود از ثواب معنوی و پاداش الهی نیز بی نصیب نماندند.

ابعاد هر کدام از در ها 120*220 مترمربع است که 50 نفر از هنرمندان اصفهانی در مدت دو سال آنها را در کارگاه آفرینش های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان ساختند.

هنرهای قلم زنی ، مینا کاری ، نجاری ، گره چینی ، معرق و خوش نویسی در ساخت این درها بکار رفته که مزین به مضامین برگزیده از آیات قرآن مجید ، زیارت جامعه کبیره و اسماءالله است.

این درها با هزینه جمعی از خیران ، خانواده های شهدا و ایثارگران استان اصفهان ساخته شده است.

شایان ذکر است در های حرمین امامین عسکرین (ع) پس از استقبال مردم شرق اصفهان از همین مسیر تا مرز عراق منتقل و سپس به کشور عراق ارسال می شود.

به سبب وجود مسائل امنیتی در سامرا هنوز زمان دقیق ارسال و نصب این درها در حرم امامین عسکریین علیهماالسلام مشخص نشده است .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار