زیست‌شناسان: نیمی از همه گونه‌های جانوری تا پایان قرن منقرض می‌شوند!

دانشمندان و زیست شناسان جهان روز دوشنبه برای یافتن راهکاری به منظور مقابله با انقراض گونه‌های جانوری در واتیکان گرد هم می‌آیند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، از هر 5 گونه جانوری روی زمین یک گونه با خطر انقراض روبروست و این خطر انقراض تا پایان قرن به 50 درصد افزایش خواهد یافت؛ مگر اینکه یک اقدام فوری برای جلوگیری از آن صورت گیرد. این دیدگاه زیست شناسان، بوم شناسان و اقتصاددانان جهان است که روز دوشنبه برای گفتگو در خصوص تغییرات اقتصادی و اجتماعی مورد نیاز برای نجات کره زمین در واتیکان گرد هم می آیند.

سازمان دهندگان "کنفرانس انقراض بیولوژیک" در نشستی که این هفته در واتیکان برگزار شد اعلام کردند: "موجودات زنده جهان از بین می روند و ما به آن بی توجه هستیم. موجوداتی که در معرض خطر انقراض قرار دارند از جمله ببر و کرگدن بارها مورد توجه قرار گرفته اند؛ اما هیچ توجهی به بیشتر گونه های دیگر نمی شود. این موجودات زنده غذا و داروهای ما را فراهم می کنند. آب و هوای ما را پاکسازی می کنند؛ اما در عین حال دود کارخانه ها و خودروها را هم تنفس می کنند."

نشست روز دوشنبه یکی از اقدامات واتیکان برای بهبود محیط زیست است. همچنین بسیاری از محافظه کاران کاتولیک حضور "پال رالف ارلیک"، زیست شناس آمریکایی که از حامیان سرسخت کنترل جمعیت به شمار می‌رود را در این نشست محکوم کردند. آنها حتی یک طومار تنظیم کرده و از "پاپ فرانسیس"، رهبر کاتولیک های جهان خواسته اند که دعوت خود را از او پس بگیرد. تاکنون 11 هزار نفر این طومار را امضا کرده اند. با این حال، پاپ فرانسیس هنوز نظر خود را در این خصوص تغییر نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار