در مجلس صورت گرفت؛

مخالفت مجلس با افزایش سه برابری قیمت اینترنت در بودجه سال 96

نمایندگان مجلس با افزایش سه برابری قیمت اینترنت در بودجه سال 96 مخالفت کردند.

مخالفت مجلس با افزایش سه برابری قیمت اینترنت در بودجه سال 96
به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در صحن علنی امروز یکشنبه( 8 اسفند ماه) در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 96 بند الحاقی تبصره 18 را که به موجب آن قیمت اینترنت سه برابر می‌شد با 179 رأی موافق، 24 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 243 رأی حذف کردند.

در جریان بررسی این بند الحاقی علی لاریجانی رئیس مجلس اظهار داشت: ‌با تصویب این بند قیمت استفاده از شبکه‌های اینترنت حداقل سه برابر می‌شوند که این امر اعتراض بسیاری از نمایندگان را در پی داشت.

حجت‌الاسلام سلیمی نماینده مردم محلات طی اخطاری به استناد بند (ب) اصل 2 قانون اساسی و بند 2 اصل سوم آن گفت: ‌بالا آوردن سطح آگاهی عمومی از لزومات قانون اساسی است که با افزایش قیمت اینترنت موجب محدود کردن مردم خواهیم شد و این امر اضرار به غیر است.

وی تأکید کرد: سه الی هشت برابر کردن قیمت اینترنت موجب محروم کردن مردم و جلوگیری از کسب تجارب است.

کاتب عضو هیأت رئیسه مجلس نیز در ادامه طی اخطاری با استناد به بند 9 و 3 اصل سوم قانون اساسی خطاب به رئیس مجلس گفت: آموزش و پرورش و تربیت بدنی برای همه سطوح رایگان است و ما در حالی اینترنت را گران می‌کنیم که می‌‌خواهیم مدارس و دانشگاه‌ها هوشمند شوند و این به ضرر آنهاست.

وی تأکید کرد: با افزایش قیمت اینترنت تبعیض ناروا بین مردم درون و بیرون از کشور ایجاد شده و در واقع در اینجا بحث قشر مرفه در میان نیست و به دانش‌آموزان و دانشجویان ظلم می‌شود.

نماینده دولت نیز با مخالفت با این افزایش قیمت اینترنت گفت: اکنون هزینه‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد. 

اما بند الحاقی تبصره 18 تصریح می‌کند: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظفند به ازای فروش هر مگابایت اینترنت مبلغ 10 ریال از شرکت‌های فروشنده تا مبلغ 4 هزار میلیارد ریال اخذ و نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید که این بند با 38 رأی موافق، 161 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 241 رأی به تصویب نمایندگان نرسید و در نهایت نمایندگان با حذف این بند موافقت کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار