سمنان؛

انجام بیش از 110 عملیات توسط آتش نشانان سمنانی

در بهمن ماه سال جاری آتش نشانی سمنان به بیش از110 عملیات که به ستاد فرماندهی این سازمان اعلام شده بود خدمات رسانی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛آتش پاد سوم سعید اسمعیل پور مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت :  38موردآتش سوزي و 75مورد عملیات امداد و نجات در اين شهرستان بوقوع پيوسته است. دربهمن ماه سال 95 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان به 3هزار و6 تماسی که با سامانه 125 زده شده، پاسخ داده است که از این میزان تماس با مجموع 37 ساعت و 56 دقیقه  عملیات اطفاء و امداد و نجات و میانگین 3 دقیقه و 37 ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه  به کار خود پایان داده است .

سعید اسمعیل پور افزود:  آتش نشانان 38مورد حوادث آتش سوزی را در این ماه پوشش دادند که علل حریق های رخ داده شامل بي احتياطي ، نقص فنی خودرو و ... بوده که از میزان بیشترین تعداد آن (17 مورد)به معابر (ساختمان های متروکه،  ضایعات و سطل های زباله) اختصاص دارد.

وی تصریح كرد: ماموران آتش نشاني شهرستان سمنان در اين ماه در75موردحادثه جداگانه شامل باز کردن درب منزل و خودرو(محبوسی)، گیر کردن حلقه یا انگشتر ،تصادف و واژگونی خودرو، آسانسور و  ....شركت داشته وبه شهروندان و هموطنان امداد رساني شده و از خطرات ناشي از اين حوادث  نجات داده اند که بیشترین آمار حوادث (37 مورد)نیز مربوط به محبوس شدن درکابین آسانسور و اماکن بوده است.

وی  با اشاره به اینکه تعداد 5مورد از این حوادث آتش سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ داده که توسط نیروی های عملیاتی به خوبی پوشش داده شده است، گفت:72 نفر (مرد و زن ) در این عملیات ها نجات یافتند .

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در خاتمه اظهار داشت :  در این ماه تعداد 195 نفر ساعت از پیش دبستانی ها و مدارس سطح شهر و 385 نفر ساعت از کارکنان ادارات و شرکتها  و  ... دوره های آموزش مقدماتی را  به جهت آموزش فرهنگ ایمنی  فرا گرفتند .

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.