آخرین تحولات میدانی سوریه؛

سیطره نیروهای سوری بر 18 روستا در حومه شرقی حلب/ ادامه حملات هوایی ارتش به مواضع تروریست‌ها

ارتش سوریه بر 18 روستا در حومه شرقی حلب مسلط شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه پس از وارد آوردن خسارات تسلیحاتی و جانی بسیار به تروریست‌ها در حومه شرقی حلب، بر 18 روستا و چند بلندی راهبردی مسلط شد.

خبرنگار سانا در حومه حلب گزارش داد ارتش و نیروهای مسلح سوریه بر روستاهای شنهصة، شامی، رويده الباب، رسم الحرمل، تباره ماضى، مزبوره، رسم الخباز، رسم الشيح، مناظر، أم خرزه، أبو جبار، قيطه، قصر البريج، جديده، خربه المنصوره، مزروفه، مستريحه ميرى و خربه كبار و همچنین بلندی راهبردی فیجه در ارتفاع 512 متری و حواره با ارتفاع 495 متری و ارتفاعات راهبردی سلیم مسلط شدند.

ارتش سوریه در کمتر از یک هفته، مساحتی بیش از 600 کیلومتر مربع را در حومه شرقی حلب از چنگ تروریست های داعش آزاد کرد.

در مجموع این درگیری ها، شماری از تروریست های داعش به هلاکت رسیدند و 8 خودروی بمب‌گذاری شده آنان در مناطق آزاد شده منهدم شدند. همچنین نیروهای مهندسی ارتش سوریه شماری بمب و مین کارگذاشته شده از سوی تروریست ها را در روستاها و مناطق کشاورزی حومه شرقی حلب خنثی کردند.

در حومه حمص نیز جنگنده های سوری در 22 حمله، مواضع تروریست ها را در محله وعر هدف قرار دادند و شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند.

تروریست ها داعش نیز دو کارخانه گاز را در منطقه فرقلس در حومه شرقی حمص با موشک هدف قرار دادند که ضمن زخمی شدن یکی از کارگران کارخانه، خسارات مالی بسیاری به وجود آمد.

همچنین ارتش سوریه تروریست ها را در روستای عامریه هدف قرار داد که بیش از 30 تروریست کشته و زخمی شدند.

در ناحیه تلبیسه نیز ارتش سوریه مراکز تجمع تروریست های جبهه النصره را هدف قرار داد و شماری از عناصر تروریستی را به هلاکت رساند. در این حملات همچنین دو سکوی پرتاب موشک و یک خودروی حاوی مهمات منهدم شدند.

در دیرالزور نیز جنگنده های ارتش سوریه بار دیگر تروریست های داعش را در جبل الثرده ومناطق بانوراما، مقابر، مكبات و سريه جنيد هدف قرار دادند و خسارات تسلیحاتی و جانی بسیاری بر آنها وارد آوردند.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار