کرمانشاه؛

تشکیل 161 هزار پرونده بیماران "روانی"

رییس بیمارستان فارابی کرمانشاه از تشکیل 161 هزار پرونده بیماران "روانی" در طول 45 سال فعالیت این بیمارستان خبر داد .

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛جلال شاکری با بیان اینکه علت عمده تشکیل این پرونده‌ها عوارض ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی است گفت: در این بیمارستان در حال حاضر 350 نفر از جمله 12 روانپزشک، 17 روانشناس و شش متخصص مغز و اعصاب و نورولوژی فعالیت دارند.


شاکری با بیان اینکه این بیمارستان در دو رشته روانپزشکی و مغز و اعصاب فعالیت دارد، گفت: دو مرکز تحقیقاتی سوءمصرف مواد و خواب نیز در محل بیمارستان فعالیت می‌کنند.

رییس بیمارستان فارابی اظهار کرد: همچنین  یک مرکز درمان سوءمصرف مواد داریم که حدود 100 بیمار در آن تحت درمان قرار دارند و بخش روانپزشکی بیماران معتاد نیز آماده بهره‌برداری است.

شاکری در خصوص گذشته بیمارستان فارابی که نوعی وحشت در میان مردم از این بیمارستان وجود داشت، گفت: خوشبختانه در حال حاضر تا حدودی فرهنگ سازی در خصوص مراجعه به روانپزشک و رونشناس صورت گرفته و ترس و نگرانی در این زمینه کمتر شده است.

وی افزود: در حال حاضر ما دوره‌های آموزشی در بیمارستان داریم که به خانواده‌ها آموزش می‎دهیم چطور با بیمار روانی خود برخورد کنند.

شاکری با بیان اینکه کرمانشاه به همراه سه استان دیگر در زمینه روانپزشکی به طور ویژه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیده شده‎اند، گفت: هم اکنون به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تیمی به تهران اعزام شده‌اند که آموزش های لازم در زمینه برخورد با بیماران روانی را فراگیرند.

وی افزود: ما از مردم و سازمان‌های مردم نهاد می‌خواهیم که به بیماران روانی احترام بگذارند، آنها را تحقیر نکنند و به موقع جهت درمان به بخش‌های درمانی ارجاع دهند.

شاکری با بیان اینکه زمان بستری بیماران روانی در بیمارستان متغیر است، گفت: این مدت ممکن است بین چند هفته تا چند ماه طول بکشد، اما در حال حاضر بیمارستان روانپزشکی در ورمنجه تحت نظر بهزیستی فعالیت دارد که بیماران روانی که بیماری آنها مزمن شده به آنجا اعزام می‌شوند.

وی افزود: در این بیمارستان در حال حاضر 300 بیمار بستری هستند و برخی از این بیماران سال‌هاست که بستری هستند، زیرا در برخی موارد بیمار روانی دیگر نمی‌تواند به زندگی عادی برگردد.

شاکری شایع‌ترین علت بستری شدن بیماران روانی را اسکیزوفرنی، اختلال اعصاب و روان ناشی از اعتیاد و مشکلات اعصاب و روان پس از تروما (انواع حوادث از جمله حوادث ترافیکی) عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بخشی از بیماران بیمارستان افرادی هستند که خانواده بیمار مراجعه می‌کنند، اما تعدادی از بیماران نیز توسط شهرداری و بهزیستی جمع آوری شده و به بیمارستان آورده می شوند.

شاکری افزود: همچنین بیمارانی نیز هستند که به دستور مقام قضایی در بیمارستان بستری شده‌اند و ما هم اکنون 24 بیمار روانی داریم که به دستور مسئولین قضایی در بیمارستان بستری شده و تحت درمان هستند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.